Probleem met Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Midnight

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
hallo allemaal.

Ik heb een probleem met een computer
na het inlog scherm start er niks meer want als ik op de eenigste account klik
krijg ik een foutmelding van urlmon.dll dat ie een kardinaal niet kan vinden ofzo
klik ik op ok komt hij op de bureaublad en dan gebeurt er niks ik kan alleen taakbeer gebruiken maar van daaruit kan ik niet bv explorer starten krijg hetzelfde foutmelding.

en er zit sp3 en internet explorer 8

gr

Start eens op in de veilige modus en kies daar voor het "starten van Windows met de laatst bekende en goed werkende.......".

Hoe probeer jij de veilige modus te starten?

ja het lukt wel om in de opstartmenu te komen en dan druk ik op veilige modus druk op enter en dan zie ik dat hij de basis bestanden laadt en daarna zie ik in de linkerhoek
alleen een streepje knipperen en dan doet hij niks meer

In dat geval vermoed ik dat je niet anders kan dan te beginnen met lezen in het linkje dat Crash plaatste.

Start eens op in de veilige modus en kies daar voor het "starten van Windows met de laatst bekende en goed werkende.......".

die zal ik ook ff proberen maar als dat ook niet werkt dan zal ik de windows xp cd gbruiken om het te reparen met reparatieconsole wat ik heb een urlmon.dll hier op een cd gezet en dan hoeft ik alleen maar in de system32 map te zetten (:eek: het zal wel lang duren want ik weet de dos afkortingen niet meer van die mappen)

Ik hoop van harte dat je met die console je doel gaat bereiken.
Ik heb in het verleden de herstelconsole 3 keer geprobeerd te gebruiken bij ernstige pc problemen maar helaas is in geen van die gevallen de pc gerepareerd, sterker nog, ik kwam van de regen in de drup en heb uiteindelijk maar gekozen voor een compleet nieuwe Windowsinstallatie.

Ik hoop van harte dat je met die console je doel gaat bereiken.
Ik heb in het verleden de herstelconsole 3 keer geprobeerd te gebruiken bij ernstige pc problemen maar helaas is in geen van die gevallen de pc gerepareerd, sterker nog, ik kwam van de regen in de drup en heb uiteindelijk maar gekozen voor een compleet nieuwe Windowsinstallatie.

compleet nieuwe Windowsinstallatie dat liever niet het is niet mijn computer en er staat veel fotos enzo op maar ik zal de bovengenoemde dingen eens proberen maar wie weet hoe ik uitvoeren kan starten als ik alleen taakbeheer kan gebruiken

en hoe start ik uitvoeren met de taakbeheer

Niet, je kan eventueel commandprompt opstarten via taakbeheer. Nieuwe taak > cmd > enter.

Wat je hier wilt doen begrijp ik niet, want zo kom je niet in de herstel console.

Niet, je kan eventueel commandprompt opstarten via taakbeheer. Nieuwe taak > cmd > enter.

Wat je hier wilt doen begrijp ik niet, want zo kom je niet in de herstel console.

ik bedoel dat ik eerst dit wil proberen in uitvoeren regsvr32 urlmon.dll

maar ik had al gezien dat ik niet via windows de urlmon.dll kan vervangen omdat hij in gebruik is

het is me gelukt om via the console the bestand te kopieren en nu doet hij het weer
maar toch bedankt voor jullie snelle reacties:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan