Probleem met windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcb15

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Hi,
Ik weet eigenlijk niet waar ik dit moet plaatsen, of het aan me videokaart ligt of aan windows maar het is in ieder geval een raar probleem.
Ik heb sinds een paar maanden nieuw geheugen(in totaal 3gb) en een nieuwe videokaart (9800 GTX+) en ik dacht dat alles het deed, maar sinds een tijdje doet me computer vreemd en ik weet niet waar het aan ligt.
Er komen soms allemaal rare strepen door het beeld, ook bij het opstarten missen er delen van het bureaublad etc. en meestal startte ik me computer dan opnieuw op en was het weg, maar nu gebeurt het eigenlijk iedere keer.
Ik heb de nieuwste drivers van me videokaart geinstaleerd, zelfs eerst alle oude verwijdert met drivercleaner en toen de nieuwste van april geinstaleerd. Eerst dacht ik dat het weg was maar nee dus.
Ook als ik een game afsluit loopt hij tegenwoordig meestal vast en kan ik alleen resetten. Bij het opstarten krijg ik dan dit bericht:
hm01.png

http://img524.imageshack.us/img524/60/foutwindows03.png < wanneer ik moet inloggen is soms het onderste deel wit (naam is bewerkt dus dat zwarte hoort er niet bij)

Ook krijg ik soms bij het opstarten:
CPU Fan error
Press F1 to continue
terwijl ik gewoon de fan hoor draaien.
Maar ook als ik die error niet krijg heb ik nog steeds het eerste probleem soms.

Wat moet ik doen :shocked:?! Ik heb geprobeerd te googlen voor oplossingen maar het is zo'n vaag probleem ik hoop dat iemand me hier kan helpen!

Alvast bedankt

P.S. het is geen virus of spyware, ik heb me pc al een aantal keer gescand en niks gevonden

Laatst bewerkt:
Hoi,
ik weet niet of het wat uit zou kunnen halen, maar je kan je BIOS even resetten. Dit doe je door het batterijtje er voor 10-15 minuten uit te halen. Dit batterijtje ziet er ongeveer als volgt uit:
asus_975x_cmos_battery.jpg

Het zou inderdaad wel kunnen want toen ik me pc ophaalde toen ik een nieuwe videokaart enz erin had laten zetten, zei die man ook dat hij de 'optimale instellingen' in de BIOS had gezet. Maar krijg ik dan niet meer problemen als ik de BIOS reset? Ik heb niet zoveel verstand van de BIOS enz :confused:

Als je je BIOS reset, staat het in de 'Default Settings'. Het kan zijn dat die verkoper een foutje heeft gemaakt waardoor je nu problemen hebt. Ik denk niet dat je door een BIOS-reset meer problemen krijgt, dat zou niet mogen kunnen als je hem in de 'Default Settings' zet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan