Probleem met wireless usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

gta

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2006
Berichten
41
Ik heb dus een probleem. Ik heb een Topcom : skyr@cer wireless USB stick 54 Mbps V2
Voor die dan goed te laten werken heb ik dan 802.11g wireless usb dongle moeten installeren. Voor de rest niets. Nu steek ik echter de stick in voor zo draadloze internet op de laptop te hebben, maar dan krijg ik zo een blauw scherm met error en begint na een seconde dan zo stripen( witte,rood,groene) in te krijgen zodat het niet meer leesbaar is en moet ik pc dus uit doen. Hoe kan ik dit nu oplossen? Kan het door andere software bijvoorbeeld.
 
Hallo gta,
Ik hoop dat je hier nog wat aan hebt. 802.11g wireless usb dongle moet het hulpprogramma zijn voor de WiFi adapter. Daar kun je inderdaad zonder. Dit soort programma's geven vaker problemen. Windows biedt zelf ondersteuning voor deze apparaten. De service Wireless Zero Configuration service moet daarvoor gestart zijn en op automatisch staan. Je kunt zien of die niet staat uitgeschakeld met de opdracht "services.msc" Haal eerst de driver en de software weer weg. Doe de stick in de USB poort en laat die herkennen. Wijs dan de driver aan die je van de meegeleverde CDRom hebt kunnen halen. Ga verder met Nieuwe Netwerkverbinding Instellen. De Wizard herkent de netwerken in de omgeving en biedt verdere keuzes. Je stelt natuurlijk het zelfde beveiligingsprotocol in als bij de instellingen van het draadloos modem\router en je moet de netwerksleutel opgeven. De instellingen van het modem kun je vinden als je een bepaald adres in de adresbalk van de browser invult. Kijk ze even kritisch na. Denk vooral aan de netwerksleutel, dat het een minimum aantal tekens lang moet zijn. Haast nooit korter als vijftien. Die fout kan anders later voor allerlei onverwachte problemen zorgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan