probleem met Word 2016 arceren in tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smeets1968

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2016
Sinds gisteren ben ik overgestapt op Word 2016. Nu wil ik een rij in een tabel arceren, opvullen met een kleur. Dit is geen probleem alleen er blijft een balk in de rij, waar de tekst in staat wit. Hoe krijg ik dit vlak in dezelfde kleur als de overige ruimte in de rij. Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.

Welkom bij de Helpmij

Hoe heb je het e.e.a. aangepakt? Ik werk namelijk nooit met tabellen in Word (ik gebruik altijd Excel), dus ik ben op dit terrein een Word leek.

Toen ik je vraag las, startte ik Word 2016 op, koos voor "invoegen", "tabel", hierna 'trok' ik met de muis in het grafische kadertje een paar rijen en kolommen.
Vervolgens typte ik wat letters en tot slot koos ik voor het kleuren van de achtergrond. Zie hier het resultaat dat ik binnen 45 seconden als leek kon bereiken.

wordtabel.jpg

Stap voor stap :

- ik kies voor de optie “invoegen”
- ik kies “Tabel” Tabel invoegen
- in het grafische kadertje met alle hokjes ‘trek’ ik met de muis een willekeurig aantal kolommen/rijen
- hierna klik ik in het lint bovenin weer op “Start”
- ik typ wat willekeurige tekst in een paar cellen
- ik selecteer met de muis de cellen die ik gearceerd wil hebben
- vervolgens kies ik voor de optie arceren (oftewel het emmertje waar wat verf uitdruipt)
- het resultaat zie je hierboven.

Ik ben dus benieuwd wat jij (mogelijk) anders doet dan ik.

Laatst bewerkt:
Omdat een rij kleuren in Word zo simpel is (al gebruikt gast0225 de omweg met 3 keer links i.p.v. één keer rechts om tot het resultaat te komen) zou ik zeggen: doe het voorbeeldje er bij, dan zien we wat er bij jou aan de hand is.

Hoe ging dat spreekwoord ook al weer? Iets van:

er zijn meer wegen die naar.................? ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan