Probleem met XFX HD 7970 GHZ Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guppie11

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Hallo,

Ik heb zo juist deze kaart in mijn computer ingebouwd : http://www.alternate.nl/html/product/XFX/HD7970_Double_Dissipation_GHz_Ed._(FX-797G-TDFC)/1026367/?event=search.

Nou is het probleem als ik 3d spellen speel maakt die een buzzing sound. Klinkt alsof der een kabeltje tussen je ventilator zit.

Nou heb ik een beetje opgezocht op google en kwam ik er achter dat die Coil Noise heet. Nou vind ik een beetje herrie niet erg, maar iedere x al maak de kaart deze geluiden dan droppen de frames gewoon.

Iemand enig idee of dit aan de kaart ligt of aan de software?

Met vriendelijke groet,
Thomas Smit

ik had met mijn 7870 dit probleem ook tenzij je de fanspeed boven de 50/60% zet. heb inmiddels wel die kaart verkocht. de frames dropten toen niet bij mij. weetje ook de fanspeed van jou kaart en de temps als hij aan het ratelen is?
mvg

is het geen waarschuwing ofzo dat de kaart oververhit raakt dat hij minder gaat doen en harder gaat draaien omdat hij te heet wordt?
misschien een keer de temparatuur meten inderdaad

De Fan draait op 20~30% en hij is 46 graden celsius na 30 minuten gamen.
Heb de laatste drivers geinstalleerd via XFX Support en volgensmij zijn nu de framedrops verdwenen.

Heb contact opgenomen met Alternate voor het geval het achteraf weer terug komt en mag hem dan terug sturen voor controle/reparatie of vervanging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan