Probleem met XP formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DartKing180

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2006
Hallo, ik wilde vandaag mijn pc formatteren en opnieuw alles installeren maar ik kom niet verder dan waar je de partitie aan kan klikken die je wilt verwijderen, hierna geeft hij dan normaal melding om te formatteren. Ik krijg nu een melding dat hij die partitie niet kan verwijderen omdat er nog installatiebestanden op die partitie staan die nodig zijn voor verdere installatie. Ik heb normaal de 1e device op cd-rom staan dus als ik het goed heb alles normaal staan hoe het moet maar hij doet verder niets, kan dan de voortgang afsluiten en pc start weer normaal op. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe??
alvast bedankt
Danny

Kun je de partitie niet eerst verwijderen en dan een nieuwe aan maken en dan formateren?

nee dat is juist het probleem, verwijderen gaat niet omdat hij aangeeft dat er nog bestanden op die partitie staan voor verdere installatie

Gebruik je wel de volledige versie van xp om te installeren of is het een herstel cdrom?

Het is een OEM-versie maar die heeft het nog altijd gedaan, dus daar kan het niet aan liggen, en cd-rom staat als 1e device.

Dan zou ik even opsarten met een win98 opstart diskette en daar fdisk mee uitvoeren en en partitie verwijderen en daarna weer proberen vanaf de winxp cdrom.

ik heb geen opstartdiskette van win98, is die ergens te downen of kan ik ook zo onder opdrachtprompt fdisk uitvoeren

DartKing180 zei:
ik heb geen opstartdiskette van win98, is die ergens te downen of kan ik ook zo onder opdrachtprompt fdisk uitvoeren

Kijk even bij bootdisk kun je een win98 disk downloaden.

Voor dat je fdisk uitvoerd eerst even fdisk/mbr en dan fdisk heb je de mbr ook weer schoon, kan die ook geen problemen geven.

werkt niet, als ik boot98 van diskette uitvoer geeft hij aan INSERT NEW DISK, doe dat dan geeft hij aan dat het niet kan, dus graag andere optie

Diskkette drive wel als eerste opstart in de bios ingesteld. je moet de diskette er wel direct in plaatsen voordat je opstart?

Heb je het exe bestand van bootdisk.com op diskette gezet ?

Even voor de duidelijkheid.
Zowel madboot als win98boot zijn als je ze download exe bestanden, dubbelklik daar op en er wordt gevraagd een diskette te plaatsen, dan pas wordt de opstart diskette gemaakt.

dat klopt maar als ik er een diskette in doe geeft hij aan dat het niet past op die disk, heb 1.44 mb disk

Is dit bij boot98 en madboot ?
Probeer eens een andere diskette.

Allebij programma's kunnen op 1 diskette dus daar zal het probleem wel liggen defecte diskettes.

Hij geeft bij MADBOOT aan: the current image format is not supported by the disk drive, is idd bij allebei, zowel madboot als boot98

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan