probleem met xp opnieuw inst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annetango

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Ik heb al een lange tijd problemen met mijn laptop dus besloot ik windows xp opnieuw te installeren. Maar nu, als hij met het installeren bezig is komt er een foutmelding; unregmpr.exe Entrypoint niet gevonden, er staat; Kan entrypoint van procedure GetIUMS niet vinden in DLL-bestand MSDART.DLL
Als ik dan op OK druk komt dezelfde foutmelding telkens weer. Ik kan mijn laptop nu ook niet meer opstarten, omdat ie dan meteen weer verder wil met installeren. Wat moet ik doen?

Kunnen een paar dingen zijn.

* CD is beschadigd
* Je CD-ROM werkt niet goed (meer).
* Het is een illegale of slecht gekopieerde cd.

Heb je de gehele schijf opnieuw geformateerd.

ik heb al naar de cd gekeken, ziet er hartstikke mooi uit, geen krasjes, ik heb xp al eens eerder opnieuw geinstalleerd en toen werkte alles wel. Volgens mij is mn Cdrom speler ook niet kapot, het werkt altijd perfect. En naar mijn weten heb ik mn schijf ook niet geformatteerd, alleen windows opnieuw geinstalleerd.

Waarom formateer je de schijf dan niet en zet daarna xp er opnieuw op dan begin je helemaal schoon.

Als je xp over een bestaande versie heen kopieert heb je grote kans dat je huidige problemen blijven bestaan. Wat Puppie zegt lijkt me ook het beste. Gewoon een schone installatie beginnen.

maar hoe kan ik dat nu dan nog doen? Ik kan windows niet meer opstarten, omdat ie dan telkens verder wilt met installeren en dan komt telkens die foutmelding en kan ik niks doen. Er staan ook nog een paar bestanden op mn laptop die ik niet kan missen, dus die moeten eigenlijk blijven.....

Je kunt nog wel bij de data komen die je wilt bewaren. Maak daar dan even een kopietje van b.v. op cd.
Nadat je dit gedaan hebt dan zorg je ervoor dat je laptop opstart vanaf cd rom, aanpassen in je bios.
Daarna cd van xp in je cd rom, laptop uit en daarna weer aan. Nu start windwos op vanaf cd hier kun je dan in het setup menu opgeven wat je wilt.
Hier moet je even goed lezen wat er allemaal mogelijk is.
Ik zou de partitie verwijderen en daarna opnieuw formateren en dan pas xp installeren.

pfoe. dit klinkt best wel als wirwar voor mij...
hoe kan ik dan bij die data komen? gewoon opstarten zonder cdrom van xp erin?

Je moet proberen zonder te installeren op je harddisk te komen.
Is er niet iemand in de buurt die een beetje verstand heeft van computers die jou een beetje kan helpen.

ik weet wel een beetje over computers, maar dan moet het eigenlijk stap voor stap. Ik denk dat het wel lukt, als ik stap voor stap uitleg krijg. Dus hoe kom ik op mijn harddisk? Alvast bedankt

ALS je harddisk nog te benaderen is lukt het het beste met een opstartdiskette lijkt me. Die kun je hier downloaden http://www.24by7.ca/files/boot98se.exe (op het bestand dubbelklikken en een diskette in de A-drive stoppen)

Dan kun je in ieder geval documenten op je floppy saven.

Je kan niet branden in Dos, dus ik denk niet dat je meer kunt redden dan die kleine documenten:confused:

Als je dat niet zo belangrijk vindt, dan kun je direct beginnen.

Opstarten met de opstartflop (in het bios bootvolgorde veranderen zodat hij van floppy start) en dan format c: kiezen.

Of doorgaan naar de Tips van Puppie hieronder :D

Laatst bewerkt:
Dan zou ik de cd van xp er in stoppen en dan de laptop opstarten.
Je komt dan in een menu, kies dan voor repair en kijk wat jou laptop dan doet. Als je dan in xp kunt komen zet dan je data op een cd of op floppy's.

Zodra je jouw data veilig hebt staan ga je xp opnieuw installeren zoals al eerder is beschreven.

Ik heb mijn data, windows xp startte opeens wel op... ik zal wel weer moeilijk gedaan hebben.. Maar volgens mij zijn de problemen nog steeds niet over. Ik zit weer op MSN terwijl ik dat niet wil, ik moet Internet Explorer telkens met ctrl-Alt-del afsluiten, anders kan ik niks anders opstarten en hij start heel traag op en is dan hele tijd aan het 'denken' . Zal ik dan heel Xp opnieuw installeren en alles eraf gooien? Hoe doe ik dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan