probleem met zoekformulier, ziet niet alle records???
ik heb de methode van datapigtechnologie geprobeerd maar...
even een korte uitleg: ik heb een database met een 20k records erin. hierin zitten oa de velden: dossiernummer, gemeente, adres, ...
nu is het adres en de gemeente niet altijd ingevuld.
bij een zoekformulier met bovenstaande werkwijze is er dan een probleem, want van de 20k records krijg ik er nog maar 17k te zien als ik de zoekvelden leeg laat en op "query opbouwen" klik
waarschijnlijk omdat die velden in bepaalde records leeg zijn.
Weet er iemand een formule of methode dat wanneer een bepaald zoekveld leeg is (bv adres) access alle velden moet selecteren (leeg of niet leeg van adres)? (en verderbouwt op bv het zoekveld gemeente, waar wel iets ingevuld staat...
Mijn zoekquery is opgesteld als: like dossiernummer "*" EN like gemeente "*" EN like adres "*" ZOEK KNOP
Als je voorbeelden wilt zien van zoek formulieren ga dan even kijken op onderstaande links:
http://www.datapigtechnologies.com/flashfiles/searchform.html
Bij deze link ga je in het menu naar "Gemak" en vervolgens naar "Zoeken".
http://www.accesspower.nl/
mvg
Charles
ik heb de methode van datapigtechnologie geprobeerd maar...
even een korte uitleg: ik heb een database met een 20k records erin. hierin zitten oa de velden: dossiernummer, gemeente, adres, ...
nu is het adres en de gemeente niet altijd ingevuld.
bij een zoekformulier met bovenstaande werkwijze is er dan een probleem, want van de 20k records krijg ik er nog maar 17k te zien als ik de zoekvelden leeg laat en op "query opbouwen" klik
waarschijnlijk omdat die velden in bepaalde records leeg zijn.
Weet er iemand een formule of methode dat wanneer een bepaald zoekveld leeg is (bv adres) access alle velden moet selecteren (leeg of niet leeg van adres)? (en verderbouwt op bv het zoekveld gemeente, waar wel iets ingevuld staat...
Mijn zoekquery is opgesteld als: like dossiernummer "*" EN like gemeente "*" EN like adres "*" ZOEK KNOP
Laatst bewerkt: