Probleem, mijn CPU zit los!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LarsM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
Hallo,

Ik heb een probleem. Vanochtend vroeg zette ik mijn computer aan, op het moment dat ik de Power knop indrukte, was 't eerste dat ik hoorde... KRGGGGGGGGGGGGGGG!!
Ja inderdaad. Dus ik heb 'm meteen weer uitgezet, los gekoppeld, de kast open geschoven en een poosje naar binnen lopen gluren.
Wat blijkt nou, mijn CPU ZIT LOS vast op mijn moederbord. Het ding beweegt gewoon bij de kleinste vibraties.

Nu dus mijn vraag, hoe kan ik m het best vastzetten?

Er zit in mijn computer geen enkel klik systeem ofzo dat mijn CPU in zijn plaatst houd, alleen mijn fan+cooler die erop vast zitten hebben enige houvast aan het moederbord, maar ook dat laat te wensen over. Ik had m'n CPU er even uitgehaald en het viel mij op dat er een soort rubber achtig restant op zit aan de onderkant, is dit een soort lijm? Ook op mijn moederbord zelf, op de plaats waar de CPU bevestigd zit, zijn restanten van dit materiaal te zien. Het lijkt mij dus duidelijk, maar wat is dit precies? En waar zou ik het eventueel kunnen kopen?

Hartelijk bedankt alvast.
Vriendelijk groet,

LaMa

Misschien kun je beter even vermelden wat voor processor je precies hebt en eventueel het type moederbord.
Er zit namelijk wel eens verschil in de manier van bevestigen.
Ook het type cooler maakt soms nog wel eens verschil.

Over het algemeen komt het er op neer dat de processor vast zit op een wit plaatje waar hij met een soort hefboompje in vastgeklemt zit.

Ik hoop maar niet voor je dat de gehele socket (wit plaatje) van het moederbord gegaan is want dan ben je verder van huis.

Geplaatst door patrickt

Koelpasta tussen het mobo en de CPU?

Ja, niet dan ???

Als je het beter weet, zou ik het graag horen. :eek:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jozo

Ja, niet dan ???

Als je het beter weet, zou ik het graag horen. :eek:

Goh, ik dacht dat koelpasta alleen tussen de cpu en koeler zat.
Maar goed, dan smeer ik voortaan alle pennetjes van de cpu ook maar onder de koelpasta.:confused: :rolleyes:

Mvg Patrick

Jullie begrijpen elkaar verkeerd, denk ik. Koelpasta smeer je natuurlijk niet tussen cpu en moederbord maar op de cpu. En dat bedoelt Jozo ook, neem ik aan. :)

Geplaatst door Sidi
Jullie begrijpen elkaar verkeerd, denk ik. Koelpasta smeer je natuurlijk niet tussen cpu en moederbord maar op de cpu. En dat bedoelt Jozo ook, neem ik aan. :)

LarsM vond de rommel op zijn mobo, en aan zijn cpu.
Dus dat kan nooit koelpasta zijn.

Mvg Patrick

Ah zo. :)

Ik krijg trouwens sterk het vermoeden dat niet de cpu maar alleen de koeler is losgeschoten en dat daarom ook pasta op moederbord (Waar de cpu nog gewoon opzit, dus) te zien is. Een cpu laat niet zomaar los en zoals Admin_Frisian ook al opmerkte: er moet een hendeltje zijn waar je dat ding mee vastzet.
Wat denken jullie?

De processor zit in een voet geklemd met een hendeltje

op die processor zit koelpasta

daarop zit de koeler geklemd dmv beugels die aan een haakje op die voet zitten

Als dit beweegt is er per definitie iets fout. Wat beweegt er precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan