Probleem moederbord

• Onderwerp starter Onderwerp starter FCDH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FCDH

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2006
Ik heb laatst mij PC opnieuw geinstalleerd (windows XP) maar ik heb sinds ik dat gedaan heb bij alles wat ik download (rar files) een CRC-error :evil: (zijn gewoon legale files)
Nu had ik gehoort dat dit misschien kon liggen aan defect geheugen en heb ik Aida32 gedownload om mijn systeem eens door te lopen.
Dit programma geeft vervolgens bij ''moederbordnaam'' ''Onbekend'' aan. (zie plaatje):

p19jd.jpg

Ik weet niet of dit een verband heeft met het bovengenoemde probleem maar het lijkt me in ieder geval niet in orde aangezien dit bij alle ander pc's in mij huis en bij andere mensen niet het geval is.

PC doet het verder overigens prima, nooit problemen, alleen bij dat uitpakken.
Mijn moederbord is trouwens: Asus P4P800 SE, S478,i865PE,4xDDR,Audio,SATA,GLAN

Hoe kan ik dit probleem oplossen ???

Probeer eens met een ander uitpak programma!

En al geprobeerd om met uitgeschakelde Vires Scanner te doen(wel dan Internet er af)

BANDIT123 zei:
Probeer eens met een ander uitpak programma!

En al geprobeerd om met uitgeschakelde Vires Scanner te doen(wel dan Internet er af)

Met ander uitpak programma krijg ik ook die CRC-errors
En ik heb geen virus scanner

BANDIT123 zei:
Dan loop je wel de kans snel besmet te raken!!!!!

Ja klopt, als me pc het weer helemaal doet zet ik er wel weer 1 op, ik heb er wel 1 maar heb net me pc opnieuw geinstalleerd en nog niet erop gezet.
Maar ik wil eerst dat gekloot met dat "onbekende moederbord'' oplossen.

Dat onbekende moederbord, kan heel goed komen door Aïda32, dit wordt al zo lang niet meer ge-updated.

Gebruik Everest Home eens.

Aïda32 is verouderd en je moederbord is vrij nieuw je kan dus niet verwachten dat,
die info in Aïda32 is verwerkt.
download everest of een ander programma.

CRC-error kan aan slecht geheugen legen ik had het ook met twinmos,
nu opgelost door eens echt geheugen te kopen ocz

Laatst bewerkt:
Ok, met Everest werkt het idd wel :o
Maar bestaat er een goed programma om je geheugen te testen dat gewoon in windows draait ?????

Had je de Intel(R) Chipset Software Installation Utility ook geinstalleerd?
Staan de dma settings in de eigenschappen van de controllers wel aan? hier meer daarover, die staan namelijk standaard uit, en krijg je ook die flauwekul.

En een memtest onder windows bestaat wel, alleen werkt die niet goed, memtest86 is het beste, vanaf de testflop.

Lange Pier zei:
Had je de Intel(R) Chipset Software Installation Utility ook geinstalleerd?

Ja, dat heb ik gisteren nog opnieuw gedaan of had dit meteen als eerste gemoeten na het installeren van XP ???

En met welk programma pak jij de Rar's uit (en welke versie)?

Een te oude versie van Winrar geeft met 'nieuwe' rar bestanden ook CRC errors

maestro12 zei:
En met welk programma pak jij de Rar's uit (en welke versie)?

Een te oude versie van Winrar geeft met 'nieuwe' rar bestanden ook CRC errors

Winrar versie 3.51 dus daar zal het niet aan liggen, ik probeer binnenkort wel zo'n mem. test. Hoelang moet je die ongeveer laten draaien ?

Ik heb net memtest86 30 minuten laten draaien en die gaf in die tijd 5000 errors :eek:
Betekend dit dat het geheugen echt defect is of kan dit ook nog aan andere dingen liggen ????

Nou, 5000 is echt niet goed in zo'n korte tijd.

Als je er meerdere geheugen reepjes er in hebt zitten kan je proberen op welke de fout zitten door ze stuk voor stuk te proberen.

FCDH zei:
Ik heb net memtest86 30 minuten laten draaien en die gaf in die tijd 5000 errors :eek:
Betekend dit dat het geheugen echt defect is of kan dit ook nog aan andere dingen liggen ????

mem test heb het helaas niet mis meestal
wees gewoon zekker en draai het progie 3x
maar als je nu al een probleem heb is die uit pak foutmelding echt je geheugen.
je kan ze better dan gaan vervangen indien de beurs het toelaat.

Laatst bewerkt:
mag ik misshien weten wat voor geheugen laatjes je heb merk en type?
ben er nieuwschierig na.

virtuosa zei:
mag ik misshien weten wat voor geheugen laatjes je heb merk en type?
ben er nieuwschierig na.

2x Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400Mhz
Op de bon van me PC staat dat ik hier 99 maanden garantie op heb en ik heb hem pas 24 maanden, maarja zal wel weer iets achter zitten :rolleyes:

Ik vind het maar een raar verhaal, niet dat ik er iets aan heb maar hoe kan zoiets eigenlijk defect gaan ???

dan zou ik er mee terug gaan en gewoon ruilen want dit kan dus echt niet,
als er zo veel errors worden weer gegeven door memtest.
tja hoe kan alles defect gaan zijn zo veel redenen.
slijt,niet goed gemaakt wie zal het zegen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan