Probleem moederbord??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mau1988

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Een tijdje geleden heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd, voor die tijd deden spellen het perfect. Sinds de nieuwe installatie hoor ik tijdens het spelen 2 piepjes, en dan sluit de hele pc automatisch uit. Voorheen deed alles het prima, als ik kijk bij apparaat beheer, zie ik dat de SM-buscontroller niet juist is geinstalleerd. Kan dit het probleem veroorzaken, en wat kan ik hier aandoen? Ik kan geen goede drivers vinden..:(

Sorry als het hier fout is gepost,

Bedankt voor een reactie

denk dat je chipset driver niet geinstalleerd is.

merk en type nr van merk pc?
of merk en type van moederbord?

heb je nog bijgeleverde cd rom van bord?

Om precies te zijn is het de P965 Neo Series (MS-7235 (V1.X) Als nummer staat er bij: G52-72351X1-CB8.

Ik vind het vreemd dat de spellen en pc zomaar afsluiten..voorheen nooit dit probleem gehad, maar sind die sm-buscontroller niet in orde is ken ik dit probleem. Ik heb de CD erbij, maar vanaf de CD installeert ie het niet op een of andere manier.

PCI\VEN_8086&DEV_283E&SUBSYS_72351462&REV_02\3&2411E6FE&0&FB Dit staat erbij.

Laatst bewerkt:
Het is verholpen:) wist niet dat het zo makkelijk was. 1000 Maal Dank. Nu even proberen of het probleem met de games ook meteen verholpen is.

Thnx!

verder geen uitroeptekens in apparaat beheer??

zo niet dan problem solved
zo ja weet je de drivers nu te vinden;)

graag gedaan en succes:thumb:

EDIT: aangezien de drivers van je chipset niet op orde waren zou het herinstalleren van je videokaart/chip drivers nog een optie kunnen zijn

Laatst bewerkt:
Weer zelfde probleem, apparaatbeheer geeft geen gele uitroeptekentjes meer, maar toch schakelt pc zich weer uit..het zijn trouwens 5 korte piepjes met een tussenperiode van +- 3 seconden.:confused:

Heb je de edit van Frank gelezen en geprobeerd? Chipset en videokaart drivers nog een keer opnieuw installeren?

Helpt niet :( ben bang dat ik (weer eens) alles aan het formateren kom en dan hopen dat ie het dan wel weer normaal doet. Bij een spel sloot ie ook af omdat de videokaart te warm werd (wat normaal ook niet gebeurd) kan het daar dan iets mee te maken hebben? Ik heb echt geen flauw idee waar het probleem ligt, bij apparaatbeheer staat alles goed nu..

hoi

ik wilde al reageren of het inderdaad met je themps te maken heeft.

maak je kast eens los en kijk of de cpu en gpu fan/koelblok stofvrij zijn en draaien.

heb je daar sowieso al eens naar gekeken??

Ik ga er strakjes eens naar kijken, het liefste laat ik die kast dicht als computer-leek :o Die kast is al meer dan 2 jaar niet open geweest, dus zou goed kunnen dat daar het probleem zit. Maar sommige games draaien perfect, en andere gewoon niet. Soms nog minder als een minuut, sluit ie af. Maar goed ik ga dat straks eens uitzoeken. Bedankt!

Zolang je zorgt dat je niet aan de onderdelen zit, je de fans niet laat draaien met de stofzuiger en je niet statisch geladen bent, kan je rustig die kast openmaken hoor. Lijkt me na 2 jaar ook wel nodig :rolleyes:

Ik ga er strakjes eens naar kijken, het liefste laat ik die kast dicht als computer-leek :o Die kast is al meer dan 2 jaar niet open geweest, dus zou goed kunnen dat daar het probleem zit. Maar sommige games draaien perfect, en andere gewoon niet. Soms nog minder als een minuut, sluit ie af. Maar goed ik ga dat straks eens uitzoeken. Bedankt!

moet jij eens kijken wat er na twee jaar al in kan zitten:D

doe eerst dat maar en helpt niet gaan we weer verder zoeken

Ik heb de kast open gehad, en er kwam inderdaad een stofwolk uit waar zelfs Peking trots op zou zijn...maar weer zelfde probleem.. Als ik het spel maar snel genoeg uitzet na de piepjes, dan schakelt ie de pc niet uit. :(

Om welke spellen gaat he en wat zijn de eigenschappen van je pc, moederbord, videokaart en dergelijke? Als het een merk pc is, plaats dan even merk en typenummer.

En stiekum in plaats van uitroeptekens ook geen vraagtekens in apparaatbeheer?

Goeie vraag, zoveel verstand heb ik er niet van, en het boekje is ergens zoek geraakt... Wat ik wel weet:

Moederbord: MSI P965
Videokaart: Ati Radeon X1950
Merk PC: geen idee, hij is toen samengesteld door een computerzaak, dus alles los.
Processor: Intel Core 2 Duo E6300 (1,86ghz)

Het gaat om de spellen: rFactor, en DTM 3, bij Grand Prix 4 (ja sorry, race verslaafd) doet ie het wel normaal. Ook flight simulator draait normaal zonder dat ie het afsluit (alhoewel dat ook een redelijk zwaar programma is volgens mij..)

Word er beetje moe van :o

Edit: Voorheen nooit problemen mee gehad, tot het systeem me vastliep en ik de hele pc moest formateren. De rest werkt gewoon prima. Behalve dit probleempje..:(

Alles staat goed bij apparaat beheer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan