Probleem na extra ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendrikw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2008
Ik ben in het bezit van een HP Pavilion 8300 Laptop.
Er zat standaard 2x 256 mb RAM in.
Ik heb deze vervangen voor 2x 1 gb. Kingston DDR2-533 modules.
Als ik na gebruik de laptop in de slaapstand wil zetten krijg ik de volgende mededeling:
Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om de API1 te voltooien.
De laptop gaat daarna bij uitzetten in de stand-by stand.
Dit probleem had ik niet met mijn vorige geheugen.
Weet iemand misschien raad ???
Bij voorbaat dank,

Hendrik

Klink logisch: Met meer geheugen moet er meer op de harde schijf worden opgeslagen voor de slaapstand.

Kortom: Kijk na of je C: schijf nog wel voldoende ruimte bevat voor de totale hoeveelheid geheugen die je nu hebt. Is dat het geval, schakel dan even slaapstand uit en weer in: Start -> Uitvoeren -> powercfg.cpl, tabblad Slaapstand.

Evt. verklein je je hoeveelheid wisselbestand, omdat je daar nu minder van nodig hebt: Start -> Uitvoeren -> sysmd.cpl, tabblad Geavanceerd, knop Instellingen in paragraaf Prestaties, tabblad Geavanceerd, knop Wijzigen, pas de hoeveelheid wisselbestand aan, en druk op Instellen. Daarna zo vaak Ok als nodig is.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

Bedankt voor je reactie.
Heb je ideeen geprobeerd, maar het probleem is helaas niet opgelost.

Groeten Hendrik

Ik kan dan alleen nog denken aan 2 opties:
1. Voor de zekerheid nog in de BIOS kijken naar de instellingen m.b.t. slaapstand ("Power management"), nakijken of dat mogelijk is met de huidige instellingen en evt. wijzigen.
2. Schakel tijdelijk even slaapstand uit, en daarna weer in, en kijk of het probleem dan opgelost is. (Start -> Uitvoeren -> powercfg.cpl -> tabblad Slaapstand)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan