Probleem na installatie van Vista Home Premium 64 bit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gordon Freeman

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Berichten
18
Hoi iedereen,
Ik heb pas vista aangeschaft om toch maar eens het uit te proberen, en hellaas loop ik al tegen mijn 1ste probleem aan.
Als ik vista probeer te starten na installatie komt er een scherm met iets als "Eerste keer Windows word gedraaid"
Daarna gaat mijn pc plotseling opnieuw opstarten.
Ik heb geprobeerd opnieuw te installeren, maar zonder succes.
Iemand idee?

Overigens Dual-Boot ik XP en Vista, en ik werk nu gewoon op XP.

Specificaties van mijn pc zijn:
Amd Athlon 64 x2 5200+
ATI Radeon x1900 of x1950 (Niet zeker, maar de drivers geeft x1900 in xp aan)
2GB ddr2
320 GB Sata Schijf (Windows XP)
80 GB IDE Schijf (Waarvan op ongeveer 40 vista geinstalleerd, en de andere 40 bestanden van mezelf)

Alvast bedankt!!!
 
Laatst bewerkt:
Welke OS heb je eerst geinstalleerd?

Ivm met de dualboot zou het namelijk het best moeten lukken wanneer eerst de oudeste OS(dus XP) wordt geinstalleerd.

Ook zie ik dat je vista hebt geinstalleerd op een IDE-schijf en XP op een sata schijf?

Ik vraag me dan af, hoe heb je Xp op de sata gekregen?
Vista lijkt mij eigenlijk beter af op de Sata schijf en xp op die IDE-schijf ;)
 
Nouja ik had dus eerst altijd alleen een sata in mijn pc zitten, met xp erop, toen was dat dus te weinig geworden dus zette ik er een ide van 80 nog erbij die ik had liggen ergens.
En als ik dan echt gelijk ook xp moet installeren opnieuw dan kan vista maar weer weg.
 
Ja, ik weet natuurlijk niet of het dan wel zou lukken met vista op die sata schijf maar ik geef het meer kans op slagen...

Je zou trouwens xp niet opnieuw moeten installeren, er zijn verschillende programma's waarmee je de inhoud van een partitie/harde schijf naar een andere partitie/harde schijf kan verplaatsen :thumb:

Vooraleer je dat doet zou ik toch zeker al je heel belangrijke bestanden ergens anders ook nog opslaan maar dat kan je best altijd al doen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan