Probleem na PC formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sikisiki

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Hallo ik heb laatst mijn pc overnieuw geinstalleerd waardoor alles weg was. Ik had mijn games daarvoor geinstalleerd vanaf het cd op mijn externe hardeschijf. Maar nu als ik die spelle wil spelen zegt hij dat ik geen videokaart heb die deze spellen aankan. Terwijl ik daarvoor ook geen videokaart had maar op de zelfde pc max payne 2 kon spelen en GTA SA maar nu helemaal niks meer. Ik heb een graphics accelerator op mijn pc en geen videokaart en wel directx 9 dat staat bij uitvoeren als ik dxdiag invul. IK krijg steeds dit bericht : je hebt geen directx 9 comfortable graphics adapter. Eerlijks gezegt heb ik daar nooit van gehoord maja wie kan me helpen.

kan je ons eerst vertellen wat voor soort video kaart je hebt?
als hj onboard is zou ik graag ook het type moederbord willen weten.

Laatst bewerkt:
Tuurlijk heb je wel een videokaart. Zonder zou je geen beeld zien. Wat je moet doen is de drivers voor je videokaart installeren. Deze zijn na de installatie nog niet geinstalleerd. Windows gebruikt dan een standaard videokaart maar deze is meestal niet geschikt om spellen mee te spelen.

Download EVEREST Free Edition 2.20
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Dan kun je zien welke Videokaart je hebt. Daarna ga je naar de website van de fabrikant van de videokaart en download je de laatste versie van de drivers.

Daarna zal het een stuk beter gaan.

Tuurlijk heb je wel een videokaart. Zonder zou je geen beeld zien. Wat je moet doen is de drivers voor je videokaart installeren. Deze zijn na de installatie nog niet geinstalleerd. Windows gebruikt dan een standaard videokaart maar deze is meestal niet geschikt om spellen mee te spelen.

Dan kun je zien welke Videokaart je hebt. Daarna ga je naar de website van de fabrikant van de videokaart en download je de laatste versie van de drivers.

lol daar was ik ook al op uit, maar inderdaad Mikeo dat is de beste oplossing.

Ik kan mij in het meeste wat hierboven staat wel vinden, toch wil ik even relativeren, ik denk namelijk NIET dat TS naar de site van de videochip moet gaan als hij deze met Everest heeft opgespoord.

1. de gratis Everst wordt al een poos niet meer bijgewerkt, dus de vraag of exact de juiste gegevens worden ingelezen is mogelijk best reëel, (op mijn splinternieuwe pc bijvoorbeeld, raakt Everest het spoor op een aantal onderdelen helemaal bijster)
2. daar TS een onboardkaart heeft (als ik het allemaal goed begrijp) zou het zo maar kunnen zijn dat hij het beste af is bij de moederbordfabrikant en zelfs daar misschien nog niet. Wellicht is 't het beste als hij bij de fabrikant van de pc op de site gaat snuffelen. Als hij dan de juiste pc heeft gevonden en de juiste Windowsversie heeft geselecteerd, krijgt hij direct exact de juiste driver. Is het een "witte" pc, dan kan hij m.i. het best de volgende volgorde aanhouden: éérst shoppen bij de moboleverancier en dáárna pas bij de chipfabrikant (als de moboleverancier geen drivers aanbiedt -wat ik mij overigens bijna niet kan voorstellen-)

Daarnaast vraag ik mij af of de chipset drivers na de herinstallatie wel zijn geïnstalleerd, of dat dit nog moet gebeuren.............

M.a.w. vaak is het juist NIET handig om bij de fabrikant van een onboardapparaat te downloaden, maar is het verreweg aan te bevelen bij de pc bouwer te downloaden. (Dat dat soms dezelfde software is, kán, maar hoeft niet).

Laatst bewerkt:
Heb everest geinstalleerd

Ik wil weten wat voor videokaart ik heb al weet ik dat ik er geen heb. Maar mensen zeggen dat ik het moet hebben dus heb ik everest geinstalleerd maar ik zie nergens iets van een videokaart waar moet ik zoeken

Als je eerst rustig alle mappies had opengeklikt, had je je deze vraag kunnen besparen.
Kijk maar eens bij "scherm". Wat staat daar allemaal?

Fa2man het is een normaal vraag hoor want ik zie deze :

Windows video (leeg)
Pci/AGP video (leeg)
GPU (Leeg)
Monitor (leeg)
Destkop
Multi-Monitor
OpenGl

in de laatste 3 zaten wel wat dingen maar ik heb daar geen verstand van.
In de eerste 4 was er helemaal niks.

Je kan ook nog even de kast open maken en dan eens kijken welke videokaart je erin hebt zitten. Zit vaak wel een stickertje op met de info. Kijk wel uit met stroom en statische electriciteit.

De videokaart kan namelijk onmogelijk verdwijnen door een herinstallatie. Tenzij je em handmatig uit de kast hebt verwijderd.

Heb je een zgn. merk-pc, zoals Dell, Compaq, HP, Packard Bell, Medion, Acer o.i.d., geef dan de volledige naam en typenummer van de PC.

Heb je een zgn. samengestelde PC, geef dan merk en typenummer van je moederbord, te vinden met het gratis programma PC Wizard: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Dit programma downloaden, installeren en daarna opstarten, je ziet dan precies wat er allemaal in je PC zit en nog veel meer!

oke mijn computer naam is dell inspiron 530 en ik heb geen videokaart verwijderd want voor de zoveelste keer ik heb er geen eens een

oke mijn computer naam is dell inspiron 530 en ik heb geen videokaart verwijderd want voor de zoveelste keer ik heb er geen eens een

je moet het woord "videokaart" niet letterlijk nemen. Als wij het over een videokaart hebben in jouw vraag, dan bedoelen we allemaal de onboard chip en het woord videokaart typt net even makkelijker weg dan onboard graphic video adapter (chip).

WAJOOOWWW . Sorry maara ik ben ff boos, dit helpt niks. Mrmusic en mikeo bedankt voor die drivers site maar ik heb die drivers al lang geinstalleerd van die site van dell. En mikeo wrm lees je mijn post niet ik heb geen videokaart ( graphics adapter). Nooit gehad en nu ook niet ga er binnen een maand eentje aan schaffen maja.

WAJOOOWWW . Sorry maara ik ben ff boos, dit helpt niks. Mrmusic en mikeo bedankt voor die drivers site maar ik heb die drivers al lang geinstalleerd van die site van dell. En mikeo wrm lees je mijn post niet ik heb geen videokaart ( graphics adapter). Nooit gehad en nu ook niet ga er binnen een maand eentje aan schaffen maja.

Volgens mij snap je er echt helemaal niks van...
Je hebt WEL een graphics adapter, dat is namelijk hetzlefde als je videokaart!!!

Sikisiki, ik heb nog steeds geen antwoord van je gezien op de volgende vraag:

Daarnaast vraag ik mij af of de chipset drivers na de herinstallatie wel zijn geïnstalleerd, of dat dit nog moet gebeuren.............

................. en geloof mij, dát ís berlangrijk -> installatie van de moederbord drivers.

Laatst bewerkt:
Ok om je even op weg te helpen

Download http://www.cpuid.com/download/pcw2008_v180.exe
Installeer het programma
Start het programma en kijk in de bijlage hoe je de Videokaart kunt vinden.
Klik op de knop waar de linkerpijl naar wijst
De rechterpijl geeft de lokatie weer van de videokaart en daarachter staat het type.

Bijlagen

• Videokaart.jpg
    Videokaart.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 35
Oke ik heb mischien een videokaart maar waarom zeggen die spelle steeds dit "je hebt geen direct x 9 comfortable videokaart" terwijl hij daarvoor ook geen andere videokaart had met dat. Het is de zelfde videokaart. Een grphics accelerator zo heet mijn videokaart.

Oke nu komt er iets slims pasja, sorry dat ik je post neit heb gelezen wat zijn eigelijk chipset drivers.

Jouw opmerking doet mij toch sterk vermoeden dat al je problemen zijn opgelost als je EERST de moederbord drivers installeert!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan