probleem na probleem HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

brendatimmer

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Probleem na probleem hebben wij met onze laptop Sony Vaio met Vista.

- diverse internetsites kunnen we niet goed bezoeken (kruidvat, hema, ikea enz)
We moeten adobe installeren, maar dit lukt niet. De linkt pakt hem niet, via de adobe site lukt dit ook niet, de oude versie verwijderen en opnieuw installeren is ook geen succes, macromed wijzigen is ook geen optie. Misschien voeren wij deze handelingen fout uit....tot nu toe is het nog niet gelukt om adobe erop te krijgen. Wie o wie....kan ons hiermee helpen??

- onze officejet wil wel printen met vista, maar niet meer scannen. Vreemd hoor... de oude software installeren lukt niet. Niet compatibel met vista. Via de hp sites zijn er ook geen updates. De scan werkt nog wel op de oude computer. \Heeft iemand hier ervaring mee? Tips!!

- Het inladen van een video in windows movie maker werkt ook niet meer als voorheen. De video komt wel op het scherm. Daarna afspelen lukt niet...ook is er geen geluid. Waar kan dit aan liggen? De kabel werkt nog goed. Beeld en geluid werken ook goed bij Skype.

We gebruiken geen norton, maar NOD.

We hopen dat iemand ons al leken kan helpen om toe te werken naar een goed werkende computer. Dit geeft namelijk veel frustratie en we zijn avonden kwijt om alles uit te proberen.

We kijken uit naar jullie reacties

Peter en Brenda

Hoi !

Da's nogal wat !

Eerst het makkelijkste: Geluid bij het video-afspelen.

Codec-pack downloaden, bijv. deze: http://www.softpedia.com/get/Multim...deo-Codecs/Advanced-Vista-Codec-Package.shtml

Als er geen Vista-drivers zijn voor je Officejet, wordt het lastig.

Probeer dan de XP-drivers te installeren in de XP-modus. Rechtsklikken - eigenschappen - comptabiliteit.

IE 7 is niet makkelijk. Ik gebruik niet anders dan Firefox: hier: http://www.firefox-downloaden.nl/default.asp?aff=1 te downloaden en het is nog veiliger ook.

Succes,

Harry.

wat van adobe wil je erop ??
acrobat reader ?
probeer andrs foxit reader, sneller en ook freeware.

Ik scan met het programma : "WindowsPhotoGallery"-> Bestand.
Staat op mijn Vista.
De scanknop op mijn printer doet dan wel niets, maar ik regel het met het scherm/toetsenbord.

Beste Harry Snor en andere gebruikers,

Bedankt voor het meedenken, alle tips en links!
Geweldig!! Twee van de drie problemen waren binnen no time opgelost.:D

1. Ik kan weer scannen. De software via compabiliteit in xp installeren is niet gelukt. Dankzij een andere tip kan ik nu weer scannen via Windows fotogalerie.

2. De link mozilla Firefox heeft zijn werk goed gedaan. Ik kan weer alle websites goed bezoeken. Dankzij het installeren van firefox kon ik ook de plug in voor adobe flash player goed installeren. Wel is het nu dus zo dat ik via mijn bureaublad via twee linken het internet op kan. Via mozilla en via IE. Deze laatste werkt dus nog niet naar behoren. Ik ga er vanuit dat ik voortaan via de mozilla link ga internetten. (klopt?)

3. Het geluidsprobleem is nog niet opgelost. De opgegeven link downloaden lukt niet. Ik krijg als melding 7 - zip niet nader omschreven fout. Onder de opgegeven link staat ook dat je een bittorent client moet hebben. Als ik hier op klik krijg ik een lijst met namen zoals Bearshare, Limewire, Winmx....geen idee of ik dit er dan eerst op moet zetten....en zo ja...welke moet ik dan nemen?

Ik kijk uit naar jullie helpende hand.

Groeten Brenda

QUOTE=Harry Snor;1947648]Hoi !

Da's nogal wat !

Eerst het makkelijkste: Geluid bij het video-afspelen.

Codec-pack downloaden, bijv. deze: http://www.softpedia.com/get/Multim...deo-Codecs/Advanced-Vista-Codec-Package.shtml

Als er geen Vista-drivers zijn voor je Officejet, wordt het lastig.

Probeer dan de XP-drivers te installeren in de XP-modus. Rechtsklikken - eigenschappen - comptabiliteit.

IE 7 is niet makkelijk. Ik gebruik niet anders dan Firefox: hier: http://www.firefox-downloaden.nl/default.asp?aff=1 te downloaden en het is nog veiliger ook.

Succes,

Harry.[/QUOTE]

Hoi !

Fijn dat al het een en ander werkt.

Codecs downloaden mag geen probleem zijn: in de link klik je op Advanced Vista Codec Package download

Dan kun je kiezen uit USA of RO : beiden werken.

Je hoeft geen torrents te gebruiken.

Succes,

Harry.

Hoi

Het is gelukt om Vista Codecs te installeren. Het icoon staat inmiddels op mijn bureaublad. Ik vraag me alleen af of de hele codec er goed op staat en niet alleen het bureaubladicoon. Bij eigenschappen staat bij grootte 12,6 kb. (volgens mij erg klein...ahum...zegt deze computer leek)

Voorlopig heb ik er nog geen voordelen van. Het beeld laad prima in. Geluid speelt ook af op de videocamera, maar komt niet over in Windows Movie maker. Het beeldschermpje waar normaal je clips op afspelen blijft ook op zwart staan.

Als ik op mijn bureaublad op de het icoon codec klik krijg ik de melding dat het geen geldige WIN32 toepassing is. Wat dat ook mag zijn......
moet de compabiliteit ook als xp worden aangevinkt? En als administrator?

Meer tips zijn dus welkom.

Groeten Brenda

Hoi !

Tja, da's vreemd !

Ze zijn duidelijk voor Vista bedoeld.

Een .exe bestand moet je in Vista altijd uitvoeren door er rechts op te klikken en te kiezen voor: uitvoeren als administrator.

Verwijder het anders weer en probeer k-lite codec pack ( zie de link van lexaldo)

Is ook door mij. en velen hier, uitgeprobeerd.

Greetz,

Harry.

hummm....het wil niet vlotten

De ander link heb ik wel kunnen installeren. De de basic versie (standaard versie lukte niet)

Computer opnieuw opgestart. Alleen nu kan ik helemaal niets meer inladen. Wanneer ik het inladen wil starten krijg ik de opmerking dat ik al aan het inladen ben en dat er maar 1 tegelijk kan inladen. Vreemd.....ik heb verder helemaal geen pagina's open staan.

:(

Wat raden jullie mij aan?

Dan zal ik mij daar morgenochtend weer in verdiepen.
Prettige avond nog voor de mensen die het laat maken.

Brenda

Wanneer je een codec-pack download, moet de vorige wel goed verwijderd zijn.
Kijk in Start->configuratiescherm->"programma's en onderdelen", of K-lite en Vista-codec er nog in staan.Als dat zo is; verwijderen.
Kijk ook eens of ze nog in de Program Files staan. Zo ja; wissen.
En nog eens proberen. Bijv K-lite standaard (mirror).

Laatst bewerkt:
Hoi

Er stond geen oude versie Codec op. Ik heb de K-lite basic bij beide eraf gehaald. Standaard (mirror) daarvoor in de plaats erop gezet. (bij het installeren zie je direct meer mogelijkheden qua geluid voor Avi bestanden e.d.)

Helaas nog steeds geen geluid.

Is het mogelijk om windows movie maker helemaal opnieuw te installeren?
Of moet je daar echt de software voor hebben?

Brenda

Is het mogelijk om windows movie maker helemaal opnieuw te installeren?
Of moet je daar echt de software voor hebben?

Brenda

Ik weet niet precies of dat kan, maar ik zou nog maar heel even wachten hiermee.
Misschien zijn er nog andere instellingsmogelijkheden zoals:
Moviemaker->extra->audioniveaus.
Misschien staat er wel op een rare plek iets op "mute".
Of weet iemand anders nog wel een truc.
Je bent niet de enige met dit probleem. Op Google vind je meer geluidsproblemen met MovieMaker.

Ik weet niet precies of dat kan, maar ik zou nog maar heel even wachten hiermee.
Misschien zijn er nog andere instellingsmogelijkheden zoals:
Moviemaker->extra->audioniveaus.
Misschien staat er wel op een rare plek iets op "mute".
Of weet iemand anders nog wel een truc.
Je bent niet de enige met dit probleem. Op Google vind je meer geluidsproblemen met MovieMaker.

Hoi

Het audioniveau is gewoon een balkje. Het schijfje staat in het midden.
In configuratiescherm bij geluid kan ik ook niets vreemds vinden. Ik heb in de Codec alles aangevinkt wat er bestaat. Dus ook Mpeg enz. Geen succes.
Google aan het afzoeken, maar nog geen goed resultaat.

Opnieuw installeren was nog geen optie.
Een update misschien wel? (als dat bestaat?)

Brenda

Zelf gebruik ik Movie Maker nooit, dus weet ik alleen wat basiszaken. Je computerfabrikant Sony heeft zeker ook een helpdesk.
Waarschijnlijk heb je ook recht op software-ondersteuning.(Telefonisch). Vraag je verkoper.
Ik weet niet of ik hier andere fora mag aanraden in deze kwestie, maar hier is ook nog een engelstalig Windows Movie Maker-forum:

http://www.windowsmoviemakers.net/Forums/Default.aspx

Laatst bewerkt:
O ja, in MovieMaker->extra->opties->Compatibiliteit,
Kan soms ook een geluidsprobleem worden opgelost.
Er zijn daar ook wat uitlegfuncties.

JAAAAA !!!!!!!
Die laatste tip heeft succes opgeleverd. Wat spelen met de vinkjes en uiteindelijk is er geluid. Tijdens het opnemen niet, maar wel tijdens het afspelen. Voor mij voldoende. Als ik geluid wil tijdens het opnemen, dan zet ik het klepje van mijn camera open, zodat ik kan horen welk stukje er speelt.

Ik heb een teststukje gedraaid en en dat werkte goed. Nu ga ik een heel bandje proberen.

Wel sinds ik mozilla Firefox, codec en iets voor het geluid heb gedownload is mijn computer erg traag. Komt dat doordat IE en mozilla nu naast elkaar lopen? Moet ik IE verwijderen? (ik denk het niet) Op het internet heb ik daar niet zo'n last van, maar wel bij Windows Mail. Vreselijk traag met het openen van berichten.

Kan ik dit voor een deel oplossen door dat programma af te draaien......waarin al die streepjes dichter bij elkaar komen te staan ? (sorry ...weet de naam niet...ik noem het altijd een streepjes code) en hitman pro en spydoctor voor de virussen. Windows mail niet meer gebruiken, maar overgaan naar outlook?

Mijn computer staat vol met standaard Vaio dingen. Ik weet niet goed wat ik wel en niet kan verwijderen en of ik dan alleen bij "programma's en onderdelen" moet kijken of ook bij hardware (ik wil natuurlijk niet het besturingssysteem aantasten)

Groeten Brenda :)

Goed dat je geluid hebt.
Als FireFox de standaard browser is, dan is Internet Explorer niet in het geheugen.(niet wegdoen; soms kun je IE wel eens gebruiken voor een zeldzaam geval, waarin FireFox niet wordt geaccepteerd).
Kijk bij Firefox->extra->opties->algemeen, onderaan kun je je ervan vergewissen dat het de standaard browser is.

Door de downloads heb je misschien wat teveel spullen gekregen in je opstartlijst. Die mee opstarten bij Windows opstart.
Je kunt checken wat erin staat door: Start->uitvoeren-> "msconfig" intikken (zonder de aanhalingstekens)-> start. Daar kan meestal wel het een en ander uit. Die Vaio dingen hoeven niet gewist te worden, maar alleen uit de opstartlijst weggevinkt.
Als je geen "uitvoeren"in je startmenu hebt, dan eerst: rechtsklikken op start->eigenschappen->menu start/aanpassen en dan in de lijst zoeken naar:"de opdracht uitvoeren weergeven".En deze aanvinken.

Verder is schijfdefragmentatie aan te bevelen (alhoewel Vista dat ook wel automatisch doet tegenwoordig).
Ik doe het liever zelf, maandelijks.(Bij de gratis auslogic diskdefrag. krijg je legoblokjes i.p.v.streepjescode; bij Vista zie je geen streepjes meer).
Verder een goede cleanup met "CCleaner". http://www.ccleaner.com/download/ Bij het installeren hiervan, kun je de toolbar beter uitvinken.
Nou, veel plezier.

Laatst bewerkt:
Mijn vorige antwoord heb ik nog wat uitgebreid.(Aangepast).
En bovendien, wat malware betreft: ik gebruik Avira (freeware) voor de virussen en Windows Defender (zit in Vista) voor de spyware. Beiden staan ze op "guard".
En ik heb nog wat losse spywareprogs voor wat tussendoorscans.(Spybots, ad-aware etc).
Hitman-Pro vind ik wel wat omslachtig .Veel van de progs die erin zitten doen vrijwel hetzelfde.Hoop tijdverlies.

Wat de mail betreft: voor mij gaat er niets boven die goeie ouwe Thunderbird van Mozilla.
Volgens mij is Outlook niet voor Vista bestemd.

Verder is het ook mogelijk dat je twee firewalls hebt. Bijv. Windows en een van je provider.
Je moet er maar 1 hebben.

Laatst bewerkt:
Druk bezig met alle instellingen.
Na CCleaner had ik weer geen geluid bij movie maker. Ik moest alles er weer afhalen (codec e.d.) en opnieuw installeren. Diverse startopties nu uitgeschakeld, ook de schijf gedefragmenteerd. Windows mail werkt weer sneller.

Ik heb daarvoor in de plaats wel weer een probleem met printen gekregen. Bijvoorbeeld een afdrukbevestiging van de hema om foto's op te halen. Fout op de pagina en DLL niet geregistreerd. Idem met afdrukbevestiging van fotoklein.

Hoe kan ik controleren of ik maar 1 firewall heb?

Groeten Brenda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan