Probleem na regclean.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hylke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylke

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Hallo,

vanavond ben ik mijn pc gaan opschonen, dit door een regclean programmaatje. Het programma spoort fouten op in verschillende mogelijke probleemgebieden. Toen de fouten opgespoord en "gerepareerd" waren deed mijn internetverbinding het niet meer. Ik heb de pc opnieuw opgestart en bij het inlogscherm van windows XP (Account met wachtwoord invoeren) krijg ik de volgende foutmelding:

Svchost.exe Toeppasingsfout
De instructie op 0x7d4daa9b verwijst naar geheugen 0x00000010. De lees op schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Na gewoon op ok te klikken kan ik inloggen en start windows gewoon op. Eenmaal in windows krijg ik de volgende fout:

Autoupdate
Windows sockets initialization failed.

Vervolgens is windows opgestart en kan ik nog steeds niet op internet en is windows opgestart in de klassieke windows "look" waar ik eerst gewoon de standaard windows XP "look" had.
Wat kan ik doen om alles weer goed te krijgen? Ik heb overigens de legale windows XP home versie.

Ik stel jullie hulp zeer op prijs!!!

Groeten!

Hylke

Maakt Regclean niet altijd een bestandje aan waarmee je de wijzigingen ongedaan kan maken? Een .dat file dacht ik.
Een andere optie is een herstelpunt terugplaatsen.

Tot mijn grote spijt heb ik het niet met het programma Regclean gedaan maar met een andere. Mijn pc heb ik nu eerst maar even een schijfcontrole laten uitvoeren en ik weet niet meer welk programma het was dus dat kan ik nu even niet opzoeken. Zal het hier posten zodra ik het weet. Herstelpunt dacht ik ook al aan maar ik moet bekennen dat ik niet meer weet wanneer ik er voor het laatst een heb aangemaakt..

In ieder geval bedankt voor je reactie!!

Zet een herstelpunt terug van vóór je acties met die regcleaner:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe

Tijs.

Het gebruikte programma was Regcure 1.5

De foutmeldingen zijn opgelost! Ik heb windows setup opgestart met de Windows XP Home cd-rom en windows "gerepareerd". MAAR het probleem is nog niet opgelost! Hoewel ik nu geen foutmeldingen meer heb kom ik nog steeds niet op internet en ik ben er achter gekomen dat sommige programma's plotseling onjuist geinstalleerd zijn. Ook is mijn windows xp nog steeds in het windows klassiek thema en kan ik geen ander thema kiezen..

Wie kan mij helpen??:confused:

Je hebt al twee goede tips gekregen waar je niets mee doet.

Dankzij je eigengereide actie heb je nu geen (zinvolle) herstelpunten meer.
Ik trek mijn handen af van dit project, en wens je het beste bij het oplossen van je probleem.

Tijs.

Toch jammer dat er zo weinig vertrouwen is. Ik heb herstelpunt geprobeerd van twee dagen voor het probleem maar dat had geen effect. Ook had ik al duidelijk aangegeven dat het een ander programma was dan regclean en dat programma maakte dus GEEN herstelbestand. Ik heb nu uiteindelijk C:\ geformateerd na eerst mijn documenten gekopieerd te hebben. En nu doet alles het gewoon weer. Bedankt voor de constructieve reacties en ik vind het jammer dat er ook minder constructieve reacties worden geplaatst hier..

@hylke: Wat jij moet doen is eens de moeite nemen je in ons te verplaatsen.
Dat verhaal van herstelpunt terugzetten kom je nu mee aan, terwijl je alleen terugmeldt acties waarbij herstelpunten worden vernietigd.

Kortom: Over constructief werken moet jij vooral niet beginnen.
Verder commentaar van jouw kant overbodig wat mij betreft, want mijn mening gaat niet veranderen.

Tijs.

Nu ik teruglees zie ik inderdaad dat ik dat nog niet eerder had gemeld, dacht dat ik dat wel had gedaan. Maar zelfs dan zijn de reacties die ik kreeg op een vervelende en ongename toon. Uiteraard ben ik (zeer) blij met alle reacties die ik krijg en met alle hulp die wordt geboden maar ik wilde toch even aankaarten dat reacties op een andere toon misschien beter overkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan