Probleem na schone installatie Windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simpel

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Eens kijken of iemand hier weet wat ik moet doen. ;)

Vorige week heb ik voor het eerst de pc van iemand anders opnieuw geinstalleerd. Had ik nog nooit gedaan, op mijn eigen XP-machine zit namelijk een Recovery-functie die alles automatisch doet.

Ah goed. Opstartdiskette gemaakt, beide partities geformatteerd. En vervolgens Windows 98 SE opnieuw geinstalleerd. Ging goed. Toen alles klaar was en het bureaublad weer verscheen, stond de res op 640x480 en de kleuren op 16... o_O Hoger dan dit kon niet. Jaja, en daar is mijn vraag al... Wat moet ik doen? Drivers installeren ofzo? Welke, ik heb verder geen software op cd's of diskettes...

Zelfde probleem voor het geluid... Wat moet ik installeren?!

Ook internet werkt nog niet. Modem geinstalleerd, maar ik moet een land selecteren voor het modem. Leuk, het lijstje met landen is leeg en dat venster is absoluut niet te sluiten (geen annuleer-button, kruisje rechtsbovenin is disabled, en in taakbeheer staat het venster niet eens).

Alvast bedankt voor uw hulp...

Je zal nog diverse drivers moeten installeren.
Om te weten welke apparaten er in de pc zitten gebruik Everest home, download het programma, draai het en schrijf hier welke apparaten (videokaart, geluidskaart, modem) er in zitten.

Ok, dat heb ik nu gedaan. Bedankt.

Voor de geluidskaart heb ik wel een driver gevonden.

Maar voor de videokaart. Dat is een 'Standaard PCI grafische adapter (VGA) (64 KB). Welke driver moet ik daarvoor hebben of waar moet ik naar zoeken?

Nee, dat is niet goed. Is dat alles wat Everest aangeeft over de videokaart??
Dan ben ik bang dat je toch de kast open moet gaan maken om te kijken wat er inzit.

Scherm
Video kaart: Standaard PCI grafische adapter (VGA) (64 KB)
3D-versneller: SiS 86C326
Monitor: Super VGA 1024x768

Op zich kan ik de kast wel openmaken, heb ik wel vaker gedaan. Maar waar moet ik dan precies naar kijken?

Dat lijkt veel op een on-board videokaart, heb je ook nog het merk en type moederbord?

CPU Type: Intel Pentium II, 333 MHz (5 x 67)
Moederbordnaam: PCChips M747 BX-Pro (2 ISA, 3 PCI, 3 DIMM, Audio, Video)
Moederbord Chipset: SiS 600
Systeemgeheugen: 128 MB (SDRAM
BIOS Type: AMI (07/15/95)

Ok bedankt, ik heb ze gedownload. Dit weekend ga ik het proberen (het is niet mijn eigen pc :))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan