Probleem na tab

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helogat

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
hallo, ik heb de volgende webbrowser met tabbladen gemaakt:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=329138

maar als ik een nieuw tabblad maak gaat het goed, maar als ik het dan aanklik om erin te gaan internetten krijg ik de volgende foutmelding:
fouta.png

wie weet oplossingen?

post eens je code, makkelijker om het probleem op te sporen

Laatst bewerkt:
Code:
Public Class Form1
    'Helogat BrowserProject
    Dim Browsers As New List(Of WebBrowser)

Public Sub NewTab()
        Dim newBrowser As New WebBrowser
        Dim newTab As New TabPage

newTab.Text = "Nieuw Tabblad"

With newBrowser
            .Navigate("http://helogat.de.tl/Home.htm?PHPSESSID=6cd139f49d7b4bfa588cf43f567f9658")
            .Dock = DockStyle.Fill
            AddHandler .DocumentCompleted, New WebBrowserDocumentCompletedEventHandler(AddressOf SetTitle)

End With

tabBrowsers.TabPages.Add(newTab)
        Browsers.Add(newBrowser)
        newTab.Controls.Add(newBrowser)

End Sub
    Private Sub SetTitle(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserDocumentCompletedEventArgs) Handles tabBrowsers.SelectedIndexChanged
        txtURL.Text = Browsers(tabBrowsers.SelectedIndex).Url.ToString
        tabBrowsers.TabPages(tabBrowsers.SelectedIndex).Text = Browsers(tabBrowsers.SelectedIndex).DocumentTitle
        Me.Text = Browsers(tabBrowsers.SelectedIndex).DocumentTitle & " - Helogat BrowserProject"

End Sub

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        NewTab()
    End Sub

Private Sub Button6_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button6.Click
        NewTab()
    End Sub

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Browsers(tabBrowsers.SelectedIndex).Navigate(txtURL.Text)
    End Sub

Private Sub Button7_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button7.Click

tabBrowsers.TabPages.Remove(tabBrowsers.SelectedTab)
    End Sub

Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        Browsers(tabBrowsers.SelectedIndex).GoBack()
    End Sub

Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
        Browsers(tabBrowsers.SelectedIndex).GoForward()
    End Sub

Private Sub Button4_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button4.Click
        Browsers(tabBrowsers.SelectedIndex).Refresh()
    End Sub

Private Sub Button5_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button5.Click
        Browsers(tabBrowsers.SelectedIndex).Stop()
    End Sub
End Class

die fout bij het sluiten komt omdat settitle dan wordt getriggerd
er is nog iets maar dat fixt het probleem niet maar je bent vergeten ook de huidige browser uit de lijst te verwijderen

maar bij welke regel geeft hij de eerste fout aan of is die er niet?

Laatst bewerkt:
die fout bij het sluiten komt omdat settitle dan wordt getriggerd
Hoe los ik het op? ik begrijp het niet helemaal:(

er is nog iets maar dat fixt het probleem niet maar je bent vergeten ook de huidige browser uit de lijst te verwijderen
Had ik er eerst bij staan;), maar dan kreeg ik er zo'n blauw foutlijntje onder:o

maar bij welke regel geeft hij de eerste fout aan of is die er niet?
niet bij een regen, gewoon in het midden van het scherm.

Hoi,

Ik denk dat NinjaPlayer dit bedoeld.
Code:
Private Sub SetTitle(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserDocumentCompletedEventArgs) [COLOR="Red"]Handles tabBrowsers.SelectedIndexChanged[/COLOR]

De rode tekst hoort er denk ik niet in thuis.

Hoi,

Ik denk dat NinjaPlayer dit bedoeld.
Code:
Private Sub SetTitle(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserDocumentCompletedEventArgs) [COLOR="Red"]Handles tabBrowsers.SelectedIndexChanged[/COLOR]

De rode tekst hoort er denk ik niet in thuis.

Dat hoort er eigenlijk wel bij zodat de titels óók worden gewijzigd als men van tabblad veranderd

ik zit nog even te kijken waarom het een fout weergeeft, of ik heb het fout in de tut gezet :o

Heb je die browser dan zelf niet ook gemaakt?

tuurlijk wel

en ik denk dat ik de fout heb gevonden (:eek:)

probeer dit eens:

1. maak een event TabPageUpdate die de code bevat van het eerdere SetTitle:
Code:
Private Sub TabPageUpdate()
End Sub
2. maak SetTitle leeg en type TabPageUpdate()
3. dubble klik op de tabcontrol in je designer en type daar ook TabPageUpdate() (in het SelectedIndexChanged event).

als dit werkt, wijzig ik de tut. ik ligt denk ik aan dat System.EventArgs niet samen gaat met System.Windows.Forms.WebBrowserDocumentCompletedEventArgs

mijn eigen source was heel rommelig dus had ik het wat overzichtelijker gemaakt en heb ik deze fout gemaakt

Laatst bewerkt:
Zal morgen eens kijken, zit nu op mijn laptop

mijn eigen source was heel rommelig dus had ik het wat overzichtelijker gemaakt en heb ik deze fout gemaakt

mijn sources zijn ook vaak rommelig, kun je me jouw originele source eens geven misschien

zag ik ook, blijkbaar houd microsoft niet van .vb bestanden, ik zet het in een text bestand

BEDANKT:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Het werkt echt SUPER:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb: (was wel aardig wat werk)

ik zal m'n browser binnenkort in de testsectie zetten

dankjewel ninjaplayer:thumb::thumb::thumb::thumb:

volgens mij heb ik ook het probleem voor de huidige webbrowser verwijderen:
Code:
Browser.Remove[B]At[/B](tabBrowsers.SelectedIndex)
Die was ik vergeten en de tut is verbeterd ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan