Probleem na windows 95 herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter54321

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
218
Hallo,

Ik had windows 95 geinstalleerd.
Nu wordt het cd-rom station niet meer gevonden.
Als ik opstart en ik druk op F3 dan kom ik bij de instellingen en dan staat er een een knop van aparaten die hij gevonden heeft maar nog niet zijn geinstalleerd.
Hoe installeer ik dat cd-rom station nu?

Alvast bedankt
 
vroeger had je daar drivers voor in DOS.
iets in de geest van CDROM.EXE
Ik weet niet of ze nog bestaan of anders bij de fabrikant van het station kijken.
het moet ergens in de root neergezet worden.
 
Ok ik had nog verder gezocht op het internet en daar hadden ze me aangeraden om het cd-rom station te verwijderen bij aparaatbeheer dat heb ik dus gedaan maar ze zeiden dat hij hem dan terug ging detecteren bij het opnieuw opstarten.
Dit is dus niet zo.
Nu is mijn probleem:

Ik kan niet meer opstarten in normale modus want dan geeft hij fout waar ik op y=yes of n=no moet drukken.

Dus ik moet in de veilige modus ervoor kunnen zorgen dat hij mijn cd-rom station detecteerd en dat hij dan cd's kan lezen.
 
Ik had windows 95 geinstalleerd.
Nu wordt het cd-rom station niet meer gevonden.
Was dit probleem direct na de installatie?

Start eens op met F8 en kies voor de Dos prompt en geef "scanreg /restore" zonder de " tekens.Denk om de spatie.

Als het goed is kun je daar het register terugzetten naar een datum dat,

1.De CDRom nog wel gezien werdt.

2.Naar de datum dat de CDRom niet gezien werdt,maar je wel gewoon kon opstarten,dan kun je proberen de CDRom-driver opnieuw te installeren.

Greetz
 
Ik heb al gedrukt op command prompt alleen, op command prompt in veilige modus en op eerdere versies van MS-DOS.
Dan zegt hij dat die code niet bestaat.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk denk ik dat ik hem in normale modus moet opgestart krijgen want dat hij dan het cd rom station wel gaat detecteren.
 
Hij geeft deze fout bij opstarten in normal mode:
invalid vxd dynamic link all from pci(02) + 00007A92 to device "VMM", service 194
 
Ok ik had nog verder gezocht op het internet en daar hadden ze me aangeraden om het cd-rom station te verwijderen bij aparaatbeheer dat heb ik dus gedaan maar ze zeiden dat hij hem dan terug ging detecteren bij het opnieuw opstarten.
Dit werkt b.v. wel voor XP,maar kennelijk niet voor Dos gerelateerde Windows.

Ik heb nog geprobeerd Win95 te installeren,maar ik loop tegen het probleem aan van te grote geheugen modules,dus met die driver kan ik je niet verder helpen.

Omdat je scanreg /restore niet kunt gebruiken om weer in Windows te kunnen komen,zit er niet veel anders op om te herinstalleren vrees ik :(

Succes verder.

Greetz
 
Dus je weet niet hoe ik die fout kan weghalen zodat ik al in de normal mode kan komen?
 
Nee,helaas niet en omdat een herinstallatie niet zoveel tijd neemt,is dat waarschijnlijk de snelste manier om weer in Windows te kunnen komen.

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan