Probleem netwerkadapter laptop...helllp

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jul

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2009
Goedenavond,

Er is een probleem met het verkrijgen van daardloze internetverbinding met mijn laptop (type Acer Aspire 6920G).

Via Sitecom verkrijg ik die internetverbinding (beveiligde modus) en heb dit al meer dan een jaar en nu opeens herkent mijn laptop het internet niet meer... Hij geeft aan: Onbekend netwerk (Sitecom) en bij probleemanalyse zegt windows dat er een probleem is met een of meerdere netwerkadapters....

Ik heb verschillende dingen al geprobeerd, zoals de router uit het stopcontact halen en de verbinding verbreken en vervolgens weer opnieuw aanzetten. Ook heb ik Sitecom verwijderd van mijn laptop en na opnieuw opstarten hem weer opnieuw laten zoeken naar beschikbare netwerken en vervolgens Sitecom weer geinstalleerd...zonder resultaat...ik heb nog steeds geen beschikking over internet....!

Wat is nu het pobleem en wat kan ik nog proberen? Ik ben ten einde raad en eigenlijk ook maar een klein leekje verder op dit gebied...nooit eerder problemen gehad...

Alvast bedankt voor diegene die me zou kunnen proberen te helpen!

Goedenavond,

Er is een probleem met het verkrijgen van daardloze internetverbinding met mijn laptop (type Acer Aspire 6920G).

Via Sitecom verkrijg ik die internetverbinding (beveiligde modus) en heb dit al meer dan een jaar en nu opeens herkent mijn laptop het internet niet meer... Hij geeft aan: Onbekend netwerk (Sitecom) en bij probleemanalyse zegt windows dat er een probleem is met een of meerdere netwerkadapters....

Ik heb verschillende dingen al geprobeerd, zoals de router uit het stopcontact halen en de verbinding verbreken en vervolgens weer opnieuw aanzetten. Ook heb ik Sitecom verwijderd van mijn laptop en na opnieuw opstarten hem weer opnieuw laten zoeken naar beschikbare netwerken en vervolgens Sitecom weer geinstalleerd...zonder resultaat...ik heb nog steeds geen beschikking over internet....!

Wat is nu het pobleem en wat kan ik nog proberen? Ik ben ten einde raad en eigenlijk ook maar een klein leekje verder op dit gebied...nooit eerder problemen gehad...

Alvast bedankt voor diegene die me zou kunnen proberen te helpen!

iemandd???

Hoi, welkom op help mij...

Allereerst heb ik wat meer gegevens nodig:
Internet provider:
Welk type sitecom heb je?
Heb je totaal geen connectie meer met eht netwerk of alleen niet met internet?
Wark je met een interne WLAN adaptor, een of met een USB adapter?

Hoi, welkom op help mij...

Allereerst heb ik wat meer gegevens nodig:
Internet provider:
Welk type sitecom heb je?
Heb je totaal geen connectie meer met eht netwerk of alleen niet met internet?
Wark je met een interne WLAN adaptor, een of met een USB adapter?

Hoi Digger,

Mijn internetprovider is Ziggo..
Het type Sitecom is wireless network 300 N router
En of ik connectie heb...tja, hij staat tussen mijn beschikbare netwerken en hij verbinbdt me ermee, maar verder ontvang ik geen internetverbinding.. ´Onbekend netwerk (Sitecom)alleen lokaal´ , wordt er aangegeven..
En ik werk met een interne adapter neem ik aan.... heb geen usb adapter in ieder geval:)

Ok...,

Probeer eerst dit eens...
Het wil nog wel eens helpen als je de volgende stappen onderneemt:

Alle computers uit.
Stroom van router halen
Stroom van modem halen
Koffie halen
Na een minuutje stroom weer op modem
Wachten tot deze weer volledig is opgestart dus tot de lampjes branden zoals het hoort.
Stroom weer op router.
Wachten tot deze weer volledig is opgestart dus tot de lampjes branden zoals het hoort.
Computers weer opstarten.
Kijken of je nu wel verbinding hebt met internet.

Zo niet: dan moeten we verder gaan kijken.

Ok...,

Probeer eerst dit eens...
Het wil nog wel eens helpen als je de volgende stappen onderneemt:

Alle computers uit.
Stroom van router halen
Stroom van modem halen
Koffie halen
Na een minuutje stroom weer op modem
Stroom weer op router.
Computers weer opstarten.
Kijken of je nu wel verbinding hebt met internet.

Zo niet: dan moeten we verder gaan kijken.

jaa koffie...wilt u ook?:D ik ga dat zo even uitproberen

jaa koffie...wilt u ook?:D ik ga dat zo even uitproberen

Is goed... Mocht het niet lukken dan probeer ik je morgen verder te helpen of wellicht dat iemand anders dan bij kan springen. Ik moet morgen weer vroeg uit de veren dus... Ik zie morgen wel of het gelukt is voor je... Succes :) :thumb:

En..., nog gelukt?

He Digger!

Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Ben nu pas weer voor het eerst online...
De hele dag in de weer geweest samen met iemand die er wel raad mee wist. Het is dan ook uiteindelijk opgelost!!
Het bleek em te zitten in de software...
Bitdefender firewall conflicteerde met de firewall die aanstond in mijn virusscanprogramma (ESET Smart Security). Ik heb nu handmatig de firewall in ESET uitgezet en nu gaat het weer goed! :D:D

Ben ik heel blij mee!

Desalnietemin wil ik jou ook heel erg bedanken voor je betrokkenheid en voor je hulp..:)
Had er wellicht ook met jou(w kennis) uitgekomen, maar heb het toch nog op een andere manier voor elkaar kunnen krijgen:)

Vriendelijke liefs;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan