Probleem "Netwerkkabel is niet aangesloten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

baseturf

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Berichten
7
Geachte,

Na het installeren van Service Pack 2 voor Windows XP krijg ik steeds het volgende bericht in de map "Netwerkverbindingen" wanneer ik mijn computer heb opgestart:
"Netwerkkabel is niet aangesloten" voor de LAN-verbinding &
"SKYNET: De verbinding is verbroken" voor mijn Breedband verbinding.
Ik kan dan geen verbinding meer maken met het internet. Nochtans is mijn netwerkkabel wel verbonden met mijn ethernetkaart.
Dit probleem deed zich niet voor, voor de installatie van Windows SP 2 XP.

Wanneer ik de netwerkkabel uittrek en weer in de ethernetkaart steek, dan kan ik mij weer verbinden met internet.

Hoe kan dit probleem opgelost worden zonder Windows SP 2 XP te desinstalleren aub ?

Met vriendelijke groeten,
baseturf
 
Probeer eens om je netwerkkaart te verwijderen, en daarna opnieuw te installeren.
Eventueel met nieuwe drivers.

Kijk ook bij de eigenschappen van je netwerkkaart, en plaats een vinkje bij "automatisch verbinding maken".
 
Mijn netwerkkaart is :
SMC8040TX 10/100 Fixed-Port PC Card (uitwendige kaart van mijn laptop Easy One Silver van Packard Bell)
Ik heb ondertussen SP 2 verwijderd en heb dit probleem niet meer.
In afwachting van een oplossing....

Ik heb SP 2 geïnstalleerd met mijn internet verbinding aan. Misschien was het beter om SP 2 te installeren zonder verbonden te zijn met internet. Dat kan misschien de oorzaak zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Verwijderen van SP2 kan weer andere problemen geven.Hopelijk krijg je daar geen last van.
 
Het verwijderen van SP 2 heeft geen problemen opgeleverd.
Ik heb ondertussen wel opnieuw WIN XP SP2 geïnstalleerd om meer beveiligd te kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ziehier wat meer uitleg ivm mijn probleem :

Telkens wanneer ik mijn laptop aanzet krijg ik de melding dat de netwerkkabel niet aangesloten is. Ik stel dan vast dat mijn adapter geen verbinding wil maken met mijn ADSL modem want de lampjes pinken niet. Wanneer ik dan het commando "ipconfig" uitvoer krijg ik de volgende melding :

Ethernet-adapter-LAN-verbinding

Status van medium .... : medium ontkoppeld

Om mij nu te kunnen verbinden met internet, moet ik nu de netwerkkabel uittrekken et weer in de ethernetkaart steken.
"ipconfig" geeft dan het volgende resultaat :

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres ...: 169.254.181.90
Subnetmasker.....: 255.255.0.0
Standaardgateway...:

PPP-adapter SKYNET:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres ...: 81.241.215.51
Subnetmasker.....: 255.255.255.255
Standaardgateway...: 81.241.215.51

Zolang nu mijn laptop aanstaat kan ik onbeperkt uit-en inloggen op internet. Dus alleen wanneer ik mijn laptop heropstart krijg ik deze foutmelding en moet ik telkens opnieuw mijn netwerkkabel uit-en weer insteken in mijn ethernet kaart om verbinding te kunnen maken met internet.

Dit probleem is begonnen na het installeren van WIN XP SP2. Voordien had ik WIN XP SP1 en kon ik direct verbinding maken met internet na het opstarten van mijn laptop. Nu lukt dit niet meer.

Graag uw hulp aub.
 
Je zou dit eens kunnen proberen:

Quote

Ga naar Start -> uitvoeren (of run) en tik in:
"command" (zonder aanhalinstekens en gevolgd door enter)
Je krijgt dan een dosbox te zien. Daar tik je eerst effe in "cd\" om naar de c-root te gaan. Dat is handiger, maar niet noodzakelijk. Achter de c-prompt tik je het volgende in:
"netsh int ip reset IPreset.txt" (zonder de aanhalingstekens) en dan natuurlijk enter.
Met dit commando zet je de TCP/IP settings weer allemaal naar de default waardes van XP. Dat betekent dat er in je register het nodige wordt aangepast. Netsh.exe is een programmaatje dat je terug kunt vinden in de directory c:\windows\system32. Er wordt een logbestandje aangemaakt met de naam IPreset.txt in de directory waarin je het commando hebt gedraaid.

In dit geval dus gewoon in de c-root. In dat logbestandje wordt aangegeven welke registersleutels precies zijn gewijzigd. Je kunt dus ook een willekeurige andere naam voor dat tekstbestandje kiezen. Vervolgens tik je in "exit" om de dosbox te verlaten

Unquote.
 
Bedankt voor uw hulp maar mijn probleem is nog niet opgelost.
Ik heb eens het commando "ipconfig/all" uitgevoerd (zonder verbonden te zijn met internet):

1) Direct na het opstarten van laptop, resultaat =

C:\>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: snstdpn
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : broadcast
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
SMC 8040 TX 10/100 Fixed-Port PC Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-E0-98-98-51-89

C:\>

2) Na het uittrekken en weer insteken van mijn netwerkkabel in de ethernetkaart, resultaat =

C:\>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: snstdpn
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
SMC 8040 TX 10/100 Fixed-Port PC Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-E0-98-98-51-89
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.49.21
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

C:\>


Misschien dat deze informatie helpt om tot een oplossing te komen. In afwachting van uw analyse...
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt geen geldig IP nummer van je DHCP server toegewezen.Dit kun je zien aan het nummer 169.254
Dit zou aan je router kunnen liggen.Je zou hen even aan en uit kunnen doen.

Wat je zou kunnen doen is handmatig een IP nr invoeren in de passende range en daarbij ook de gateway en dns invoeren.
 
Welke gegevens moet ik dan handmatig invullen voor IP nr, gateway en dns ? Waar kan ik die vinden ?
Mijn modem is de Alcatel Speedtouch Home.
 
Ga via start/configuratie/netwerkverbindingen/internetprotocol

druk dan op eigenschappen/alternatieve config.

klik dan aan: de gebruiker geeft etc.

Ip adres heb je al eens gekregen nl 81.241.215.51
Subnetmask is: 255.255.0.0
DNS:moet je opvragen bij je ISP
Standaardgateway:10.0.0.138 (je Speedtouch)
 
Dit heeft niet geholpen :(
Ik probeer nu de raadgevingen te volgen die ik gevonden heb op http://ludit.kuleuven.be/internet/kotnet/HD_169.254.html

Na het commando "ipconfig /release" uitgevoerd te hebben krijg ik de volgende foutmelding :

Windows IP-configuratie

De bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat
bevindt die voor deze bewerking is toegestaan.


Wat nu... ?
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel de goede DNS gekregen van je provider ?
Heb je de firewalls uitgezet ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan