Probleem nieuwe PC configuratie door voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsDragt

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Beste mensen ik zit met een probleem en zou graag jullie expertise willen raadplegen.

De situatie is als volgt: ik heb mijn mobo vervangen omdat deze kapot ging. Ik wilde mijn CPU niet gelijk vervangen maar wel nieuw DDR3 geheugen, 1TB HD en een gfx kaart er in gezet om zo weer een beetje up to date te zijn. Alles in elkaar gezet maar wanneer ik de computer nu aanzet valt de stroom uit zodra de fan van de gfx kaart gaat draaien. Hij komt niet eens tot de BIOS en vervolgens start hij automatisch weer op met hetzelfde als gevolg.

Configuratie is als volgt:

CPU Q6600
Mobo ASRock G41M-GS3
2 x 4gb corsair DDR3 1333
Club 3d Radeon HD 7870 XT Jokercard
Seagate Barracuda 7200 1TB
700watt voeding coolermaster

Wat ik zelf al gecheckt heb:
-Het mobo ondersteunt DDR3 en de jumpers heb ik op 1333mhz aangepast conform instructies.
-Ik heb het geheugen getest door deze om te draaien en met 1x 4gb te testen in beide slots.
-Gfx kaart zit aangesloten conform instructies met 2x 6 pins aansluiting direct op de voeding.

Van te voren heb ik uiteraard uitgezocht of een PCI-E 3.0 kaart wel compatibel is met PCI-E 1.0 mobo en dat schijnt zo te zijn. Over een tijdje wil ik wel weer de investering in een nieuwe CPU en een PCI-E 3.0 ondersteunend mobo doen daarom heb ik nu al die zware gfx kaart gekocht.

Wellicht dat ik iets verkeerde gedaan heb (zo'n kenner ben ik nou ook weer niet:P) maar de enige mogelijkheid die ik nog zie is dat de voeding niet helemaal lekker werkt, 700 watt zou in ieder geval voldoende moeten zijn toch?

Hopelijk heeft iemand nog suggesties? Alvast bedankt voor de moeite!

Long shot, maar snel te controleren.
Zit de videokaart wel helemaal goed in z'n slot?

Yup, die zit er goed in. Trouwens net even min oude nVidia 6600 GTS erin gezet en ook daarmee hetzelfde probleem. Zou het de CPU kunnen zijn die kapot is oid?

Probeer het eens met 1 geheugenmodule in plaats van 2. Als het dan nog niet goed gaat probeer je de andere.
Mocht het dan wel werken is er eentje stuk of het zijn geen gelijke modules.
Of de CPU stuk is kan ik uiteraard ook alleen maar naar gissen.

volgens mij is het eerder je voeding dan de rest van je pc ook omdat je oude moederbord niet meer werkte kan zijn dat alles nog goed was maar je voeding kapot

ps heb je de voeding aangesloten op de grafische kaart met de 6 pin en of 8 pin.

IK zie dat je modo een vga aansluiting heeft haal je grafische kaart eens uit en sluit je monitor daar op aan

Laatst bewerkt:
Grafische kaart zit met twee keer 6 pin aangesloten, geheel conform instructies die erbij zaten. Ik moet ff een voeding optrommelen van iemand en dan ga ik het wel testen.

Ook geheugen modules nog eens om en om met een module in beide slots gezet maar geen oplossing. M'n broer komt vanmiddag met een voeding, ik zal wel even laten weten of dat de oplossing was.

Zonder gfx kaart houd ik hetzelfde probleem. Vanmiddag dus voeding testen. I keep you posted, thanks alvast in ieder geval!

Vanmiddag samen met broer nog even alles doorlopen en tot de conclusie gekomen dat zonder de 12v ATX connector op het mobo (4pins) de boel zich niet in een rebootloop stort. Voor de zekerheid nog even gecheckt of er niet stiekem teveel koelpasta tussen de CPU fan zat maar zelfde probleem.

Volgens mij voed die 12v ATX de processor toch? Dan zou dit twee dingen kunnen betekenen: of de CPU is kapot of zou er ergens kortsluiting oid kunnen zijn?

zonder de 4 pin zal het niet werken maar ik denk toch dat het de voeding is.

de 4 pin voed indd de cpu

Okay, kom er net achter dat een van de voetjes (clips) van m'n heatsink gebroken is. Wellicht dat dat het probleem is (terwijl die er toch stevig opzit). Nou ja morgen maar eens naar de computer shop om heatsink en voeding te checken.

het is indd een probleem hij zit er vast op maar maakt geen vlak contact meer met de cpu waardoor de warmte opname zeer klein is hopelijk is dit de oplossing

Het is alweer een tijdje geleden maar dacht dat het wel zo netjes was hier even de uitlslag te posten. Mycom vertelde mij vandaag dat het nieuwe mobo dat ik gekocht heb kapot is. Dus terug naar de winkel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan