Probleem: NTLDR is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0187

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Probleem:

kan iemand me helpen met de foutmelding hard disk error NTLDR is missing Press Ctrl + Alt + Delete

Ik krijg dit probleem vaak te zien bij opstarten.

mijn OS: Windows Vista

Alvast op voorhand bedankt.

Laatst bewerkt:
Denk dat er van een ander opstartmedium opgestart wil worden, hangt er een externe schijf aan of zit er een usb stick in en staat de usb bovenaan met opstarten is de bios? Vista maakt namelijk geen gebruikt van de ntldr maar van de bcd.

Ik zal het eens proberen maar nu is mijn windows vista pc niet aangesloten voor gebruik. Ik kan pas oplossingen testen vanaf 21/12/2012.

ik heb wel al vista hergeïnstalleerd met mijn recovery disk maar zonder resultaat.

EasyBCD heb ik ook gebruikt en een nieuwe link gemaakt, werkte ook niet.

ik kreeg ook eens een bericht van een beschadigde bootsector?

Valt een beschadigde bootsector eigenlijk wel te repareren?

@Lange Pier

Denk dat er van een ander opstartmedium opgestart wil worden, hangt er een externe schijf aan of zit er een usb stick in en staat de usb bovenaan met opstarten is de bios? Vista maakt namelijk geen gebruikt van de ntldr maar van de bcd.

Ik heb de bios al gecheckt en die start op vanaf de c schijf (de harde schijf dus waar windows op staat)

Uiteindelijk na vele malen proberen start hij toch op, is wel niet efficiënt.

Maar daar zou toch iets aan schelen als zich dat bijna iedere keer voordoet bij het opstarten!

@Modag

De tool die je me via de link doorstuurt zal ik binnenkort testen.(huidige status: niet getest, gepland: met de kerstperiode)

Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog andere suggesties?

Of kan een nieuwe harde schijf dé oplossing zijn met nieuw OS?

Mvg gast0187

Laatst bewerkt:
Via de Vista dvd opstarten en een opstartherstel al geprobeerd?
Via dezelfde dvd de optie in reply 2 ook al geprobeerd?
Ook kun je vanaf die DVD via de cmd, de command-line, een chkdsk /r uitvoeren om de eventuele opstartsector te repareren.
In die EasyBCD staat geen opstartregel over XP?

Was die Vista ooit eens over een XP installatie heen gezet?

Een andere harde schijf met een vers OS kan natuurlijk altijd.

Ik heb een recovery dvd van het os dat ik zelf gemaakt heb (de vista versie is wel officieel maar ik heb wel geen originele dvd)

over die optie 2 heb ik eerder proberen te doen maar ik geraak niet in de cmd (via dvd)

Wat is daar de precieze werkwijze voor?

Er staat geen opstartregels over xp in, de pc was origineel bij aankoop windows vista voorgeïnstalleerd.(dus geen installatie's over gezet)

Mvg gast0187

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan