probleem om tweede externe hd in te pluggen in buffalo link pro 500

Status
Niet open voor verdere reacties.

chocoprinsje

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2005
hallo ik heb een vraag met betreffende een tweede usbhd in te pluggen in de buffalo link
ik heb er al een inzitten werkt
nu heb ik een tweede usbhd ingeplugd die heeft ook een driveletter zover lukt het
maar nu wil ik er dingen op weg schrijven krijg ik steeds dat ik geen machtiging heb
wie kan me helpen om het voor mekaar te krijgen dat ik dingen van die tweede hd eraf kan halen en bestanden op kan zetten.
ik heb geprobeerd om in vista home de machtigingen te veranderen maar krijg het niet voor mekaar
ook al op de site van buffalo gekeken maar mijn engels is nite zo goed
het is met de eerste ook gelukt maar weet niet meer hoe ik dat gedaan heb
mvg chocoprinsje

ik krijg het niet voor mekaar om eigenaar te worden
mijn engels is niet zo goed ook de vertaling in het nederlands snap ik niet
als ik in het tabblad geavanceerde beveiligingsinstellingen voor usbdisk 2 (//ls-gl2d3)
krijg ik bij huidige eigenaar :kan de huidige eigenaar niet weergeven.
als ik dan kijk bij huidige eigenaar wijzigen dan staat er
Adminstrators (LSGL2D3\Administrators)
en
iedereen
als ik dan op toepassen klik krijg ik een foutmelding
ER is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op \\ls-gl2d3\usbdisk2 TOEGANG GEWEIGERD als ik dan op doorgaan klik dan krijg ik kan geen nieuwe eigenaar voor usbdisk 2 (\\ls-gl2d3) instellen.
toegang geweigerd ook heb ik systeem en iedereen geprobeerd maar krijg het niet voor mekaar
met de usbdisk had ik eerst ook zoveel problemen maar kreeg het later wel voor mekaar
maar dat is zeker twee jaar geleden dus weet niet meer hoe ik het toen deed
ook in veilige modus heb ik het geprobeerd maar ik krijg het niet voor mekaar
wie kan mij helpen??????????????

Wat je moet doen is eerst de groep Administrators in het rechten-vak toevoegen en die Volledige rechten geven. Daarna kun je de groep Administrators eigenaar maken.

Komt er een foutmelding bij het toevoegen van Administrators, ga dan naar de knop Geavanceerd, en geef daar in tabblad Eigenaar aan: Administrators, en vink ook aan die optie over subobjecten. Druk op Ok. Er kan dan weer een foutmelding komen, en daarna kom je weer terug in het tabblad Rechten. Als het goed is staat daar dan nog steeds Administrators met Volledige controle aangegeven. Druk dan op Toepassen, en het zou dan wél in orde moeten zijn, zodat je dan weer via Geavanceerd wél de groep Administrators eigenaar kunt maken van alles op die externe schijf.

Succes,

Tijs.

nou volgens mij is het wel gelukt,
nu krijg ik dat Administrators eigenaar is
nu maar als ik dan in usbdisk2 wil kijken dan krijg ik dat ik een username en wacht woord moet invullen
heb geen wachtwoord ingegeven!!!!!!!!!!
hoe kom ik nou in die schijf zodat ik er dingen op kan plaatsen en verwijderen
ik heb alles aangevinkt
snap er niks van dat ik niet in die map kan komen of tewel de harde schijf

Als ik het goed begrepen heb sluit je de USBHD aan via een NAS (de Buffalo dus). Wat kun je met die externe harde schijf als je 'm gewoon via USB rechtstreeks aan je computer hangt? Kun je er dan wél op kijken en bestanden erop kopieren etc.?

Als ik ervan uit mag gaan dat het direct aangesloten aan je computer werkt, zou misschien de volgende informatie je verder helpen als het gaat om beschikbaar maken in je Buffalo:

In the web admin >> Media Server.
For the "Media Folder" choose any listed (they will all be on your main Linkstation)
Check: "show folders on USB drives"
Then Apply.

Restart your media server. Wait for it to become available.
Now start your media extender.
Navigate to the Linkstation and the main shared folder.
Now you should see an extra folder in there named whatever your USB share is.

In other words, your media folder is still set to the links station, but your folders on the USB drives are shown inside of the linkstation media folder.

Verder weet ik het niet. Ik neem aan dat de Buffalo instellingen m.b.t. beveiliging/eigenaar die je via Windows instelt verder negeert.

Tijs.

mijn engels is niet zo goed :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
ik heb dus de usbdisk2 weer aan de usbpoort van mijn laptop aangesloten moest hem weer formateren in ntfs anders kon ik hem niet lezen.
dan kan ik er wel naar kopieren via mijn laptop en bestanden verwijderen.
maar ik wil hem dus in het netwerk zetten via de buffalo link
ik heb er al een usbdisk in staan,dat werkt prima.
maar jou uitleg is in het engels en dat snap ik niet .
kun je het misschien uitleggen in het nederlands???????
waar moet ik die webadmin vinden als ik op de urllink van buffalo klik zie ik nergens die webadmin staan .

Zoek dan even het juiste apparaat uit op de website van Buffalo: hier, en zodra opgezocht, geef ons de link naar de handleiding.

Tijs.

sorry volgens mij verkeerde link dat is alleen maar product omschrijving
hier de goede link
http://www.buffalo-technology.com/support/downloads/ls-gl-linkstation-pro/
ik heb nooit geupdate ik durf dat niet want dadelijk kan ik die andere schijf wie nu wel werkt niet meer gebruiken
het zou zo fijn zijn als ik die tweede usbdisk ook kan gebruiken
misschien komen jullie eruit ?
groetjes chocoprinsje

p.s ik heb de 500 gb van deze linkpro

Nog een vraagje: Welke USBHD is het? (Merk + typenaam)
En ook: Hoe groot is die USBHD? Ik heb ergens gelezen dat externe schijven van 1TB (=1000Gigabyte) en groter niet (goed) door bepaalde Buffalo apparaten gelezen wordt, vandaar die vraag...

Tijs.

Oh ja, de schijf die het wél goed doet op de Buffalo (USBHD1), welk merk + type is die? En hoe groot?

Tijs.

het is een Western Digital MyBook Essential Edition 500GB USB 2.0 External Hard Drive
en die werkt perfect
het is toch vreemd dat ik die tweede neit kan gebruiken
als ik dus Western Digital MyBook Essential Edition 500GB USB 2.0 External Hard Drive
gebruik kan ik heen en weer kopieren naar pc en terug zonder een wachtwoord en username in te vullen
het koste me toen ook veel moeite maar weet echt neit meer hoe ik het gedaan heb
ik dacht plug gewoon die 1 tb in de tweede usbpoort en ik kan hem gebruiken
heel vreemd allemaal
:o:o:o

Ik zal nog in de handleiding gaan kijken, maar zie wat ik eerder geschreven had:
Ik heb ergens gelezen dat externe schijven van 1TB (=1000Gigabyte) en groter niet (goed) door bepaalde Buffalo apparaten gelezen wordt, vandaar die vraag...

Tijs.

Ik denk niet dat het zinvol is om hier een hele sectie van de handleiding te gaan vertalen.

1. Ga naar de 'website' van de Buffalo
2. In deze handleiding, vanaf pagina 25 is te zien hoe om te gaan met de 2de USBHD.
Als bij jou die "USB Disk 2" op de webpagina Disk Management wordt aangegeven als "Not detected", dan moet je de NAS eerst herstarten en daarna kijken of die 2de USBHD wél zichtbaar is. Zonder herkenning in Disk Management van de Buffalo gaat het zeker niet werken!

Volg de stappen die erna genoemd worden. Zoals je zult zien is formatteren in NTFS op de Buffalo niet mogelijk, dus raad ik je aan om het (via de Buffalo) als Ext3 te formatteren (optie "Disk Format" onder Disk Management). Let wel op dat je de juiste USB-schijf formatteert, dus niet de 1st USBHD, want dan is daarop alles weg. Kies dus de juiste Target in die webpagina...
Zodra met Ext3 geformatteerd kun dan niets met de 2de USBHD zodra via USB rechtstreeks aangesloten aan een Windows-pc, maar je hebt het voordeel dat er ook bestanden van groter dan 2 GB op gezet kunnen worden, wat met een FAT32 geformatteerde harddisk (op een Buffalo) niet kan. In noodgevallen kun je een Ext3 bestandssysteem ook lezen vanaf een PC zodra die met een Ubuntu live opstartcd is opgestart en de USBHD aan die computer hangt op dat moment.

Zodra geformatteerd (zie handleiding) ga je naar USB Settings en Driver Properties om te kijken of de 2de USBHD ook echt helemaal goed herkend wordt. Is dat het geval, dan kun je via Shared Folders de nieuwe schijf delen. Klik daar op Add, kies een slimme naam voor de gedeelde map, en vink uit Access Restrictions. Het zou namelijk zo kunnen zijn dat je die eerder juist aan had laten staan, en dus daarom die gebruikersnaam + wachtwoordvraag kreeg(!)

Dit zou genoeg moeten zijn om het werkend te krijgen. Heeft die Buffalo tóch problemen met grote harde schijven, kijk dan of er een bepaalde firmware update is die dat probleem op de Buffalo verhelpt.

Succes,

Tijs.

het is gelukt .
ik ben zo gelukkig nu dat ik ook deze schijf kan gebruiken
echt super uitleg van je thanks :D:D:D:D
groetjes chocoprinsje

Mooi dat het nu werkt.

Graag de vraag nog op opgelost zetten: Klik hiervoor op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan