Probleem openen Database met Access 2007 - systeem eist wachtwoord

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jvdd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jvdd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2010
Bij het willen beveiligen van een database in Microsoft Access 2007 heb ik per vergissing een instelling opgegeven waardoor elke gebruiker die op mijn PC een database wenst te openen, hiervoor een wachtwoord moet opgeven.

Ik kan maar niet bedenken wat dit wachtwoord was of zou moeten zijn en zoek nu een middel om deze instelling te kunnen verwijderen.

dank bij voorbaat voor goed advies.

Het ligt er een beetje aan welk wachtwoord je hebt ingesteld. Er zijn er namelijk twee. Een voor de database en een voor de admin. Als je die voor de database hebt ingesteld dan kan ik die er wel voor je afhalen. Stuur me dan even een PM.

In het andere geval kopieer je de workgroupfile van een andere Office 2007 installatie over die van jouw heen. In Access 2003 had die een .mdw extensie. Hoe die in Access 2007 heet weet ik niet. Dat zou ook mdw kunnen zijn. Ik denk dat hiermee je probleem is opgelost.

Als je het helemaal goed zou hebben gedaan dan had je een nieuwe unieke workgroupfile aangemaakt. Dan kan ik die er ook wel voor je afhalen denk ik.

Succes!

Laatst bewerkt:
fantastische hulp - bedankt voor de oplossing

:)
Het ligt er een beetje aan welk wachtwoord je hebt ingesteld. Er zijn er namelijk twee. Een voor de database en een voor de admin. Als je die voor de database hebt ingesteld dan kan ik die er wel voor je afhalen. Stuur me dan even een PM.

In het andere geval kopieer je de workgroupfile van een andere Office 2007 installatie over die van jouw heen. In Access 2003 had die een .mdw extensie. Hoe die in Access 2007 heet weet ik niet. Dat zou ook mdw kunnen zijn. Ik denk dat hiermee je probleem is opgelost.

Als je het helemaal goed zou hebben gedaan dan had je een nieuwe unieke workgroupfile aangemaakt. Dan kan ik die er ook wel voor je afhalen denk ik.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan