Probleem opgetreden windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Berichten
3
Goedemorgen allemaal,

sinds 2 weken ongeveer heb ik een probleem met mijn laptop en ik denk dat de oorzaak bij Windows vista ligt.

Windows geeft soms een melding dat een bepaald programma niet meer werkt, zie hieronder:

"Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als er een oplossing beschikbaar is."


Als ik bij de melding op annuleren druk krijg ik het volgende bericht:
"Preventie van gegevensuitvoering (DEP) heeft COM surrogate gesloten om uw computer beter te beveiligen. Klik hier voor meer informatie."

Als ik er vervolgens op klik dan is er geen oplossing beschikbaar voor dit probleem.

Wanneer ik het programma daarna opnieuw wil openen gaat het zonder problemen.

Bij de volgende programma's heb ik de error al gehad: firefox, nero, COM surrogate (geen idee wat dit is), WMP en daarnaast nog een aantal programma's waarbij de naam uit allerlei letters en getallen bestaat.

Ik heb wat zitten zoeken over dit probleem en zag dat het mogelijk lag aan de installatie van de nieuwste vista. Maar ik heb nooit een nieuwere versie geïnstalleerd. Wel is het zo dat vista regelmatig zelf updates installeert. Ik kan niet precies zeggen of dit probleem na die laatste update is ontstaan. Voor de rest heb ik ook niks gedaan en is het in mijn ogen spontaan ontstaan.

Mijn windows versie is:

Windows Vista Home Premium
Service pack 2
32 bits besturingssysteem

Is er iemand die mij duidelijkheid zou kunnen geven over de oorzaak van dit probleem en mogelijk weet hoe je dit oplost?

Groeten

Jeroen
 
Welkom op helpmij...

Als ik zo eens een www opduik met jou melding kom ik problemen tegen met codecs en problemen in nero.
Wat ik tot nu toe gelezen heb is het updaten(patchen) van je nero.
Voor de codecs werd deze gegeven.
Wellicht kunnen deze oplossing ook bij jou van toepassing zijn.

Bron
 
Inmiddels zijn bijna alle errors gelukkig verdwenen. 1 error blijft echter en ik kan niet achterhalen wat deze betekend. De error verschijnt alleen als ik de computer opstart.

`W2W4LFnzt werkt niet meer` Ik heb geen idee wat voor programma dit is... heeft iemand een idee hoe ik ook deze laatste error weg krijg
 
Hoi..
Sorry voor d3e late reactie maar ben vandaag terug van vakantie.

wat betreft die melding.
Draai eens een scan met deze 2

en laat daarna ccleaner eens zijn werk doen
 
Goedemorgen,

geen probleem, ik ben allang blij dat er iemand reageert.
Ik heb de 3 programma's uitgevoerd maar het probleem is nog niet weg.
De error wordt weliswaar niet meer gegeven maar nu krijg ik een andere melding.
Ik krijg nu een melding dat een aantal opstart programma's geblokkeerd wordt. Als ik vervolgens op die melding klik zie ik een hele lijst van tussen de 20 a 30 programma's die gestopt zijn.

Groeten Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan