Probleem opslaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

webmaster1888

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
2
Hallo ik ben misschien een webmaster in html maar niet in php! :rolleyes: Ik sla dingen op in kladblok zoals index.php, maar als ik daar dan op klik dan staat alleen de code er en niet bijvoorbeeld het script wat ik zou moeten hebben :eek: sorry :eek: dat ik kom lastigvallen maar ik moet het echt weten!..... :eek:
 
waar open je die bestanden?
Gewoon op je computer? Dat kan normaal gesproken niet tenzij je een PHP installeert op je computer. Je kan ook je php bestanden uploaden naar een host die php ondersteund.
 
Probleem met php

Maar ik doe hetzelfde als html;

* Ik maak het document
* Sla het op als "bestandsnaam".html
*Uploaden

Ik dacht dat het bij php hetzelfde was.
Maar moet je dan php installeren op je computer ofzo?
Ik doe het gewoon in kladblok...
 
Laatst bewerkt:
PHP werkt niet als HTML...


Voor het weergeven van een PHP-pagina heb je een webserver nodig die PHP ondersteunt...

Dit kan local zijn of dat je de bestanden upload naar een site waar deze ondersteuning wordt geboden.
 
je kan php wel schrijven met kladblok. En opslaan als *.php
Maar de php code wordt gelezen door een soort programma op de webserver. En die moet geinstalleerd zijn op de webserver. En blijkbaar is die dus geinstalleerd op je webserver. Dat kan je ook niet zelf doen tenzij je een eigen server hebt waar je alle rechten hebt.
 
Je zou Apache met PHP kunnen installeren.
Dan kun je gewoon via http://localhost/naam.php kijken hoe het eruitziet.
Dat wordt ook gebruikt op de meeste servers, maar hoeft geen zwaar systeem om te werken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan