probleem opstarten acer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij Acers wordt de verborgen partitie geactiveerd door meteen na het aanzetten van de PC te tokkelen op alt-F10.
Dan worden de fabrieksinstellingen er weer opgezet en ben je alle andere bestanden kwijt.

Die bestanden kun je, indien nodig, vooraf evacueren met een bootable diagnoseschijf zoals BartPE of zo.

Dat zal dan dé oplossing zijn, maar het lijkt mij echt een beetje sterk dat op het één of ander met de pc meegeleverd velletje papier of boekje dat ook niet staat?

Dat zal dan dé oplossing zijn, maar het lijkt mij echt een beetje sterk dat op het één of ander met de pc meegeleverd velletje papier of boekje dat ook niet staat?
Ik heb dit advies (alt-F10) vorig jaar april doorgekregen van de Acer helpdesk.
Een boekje had ik er niet bij gekregen; wel een file met PC-info zoals uitleg bij sommige cardreaders (ze werden niet eens allemaal behandeld).
Het wordt tijd dat Acer eens een fatsoenlijk naslagwerkje bij z'n apparaten levert.

ik wou ook nog reageren dat die partitie te bereiken was via alt + f10 tijdens het opstarten maar lexaldo was me al voor...
Die methode heb ik ook alleen maar geleerd door naar acer te bellen en mailen hoor :evil:
Een boekje heb ik niet echt gekregen vrees ik of ik kan het me niet meer herinneren waar dat steekt :D
(recovery disks heb ik nu wel al handmatig aangemaakt)

maar ik denk niet dat voogigg zoveel zin heeft om alles naar de fabrieksinstellingen terug te zetten en alles kwijt te zijn :confused:

daarom zou ik hetvolgende proberen.

Dat is dan de zogenaamde vista recovery/installatie disk voor de mensen met vista die geen installatie-cd/dvd hebben meegekregen zoals ik :(

Maar...
Ik heb die disk echter wel al goed kunnen gebruiken toen ik niet meer kon opstarten...
Ook in geen enkele modus van veilige modus gewoon nadat ik een update had gedaan van windows zelf :evil:

Dus, misschien is het wel een goede tip om die vista recovery disk te gaan gebruiken.
Dan kan je onder andere systeemherstel gaan uitvoeren maar ook nog zoveel meer en het heeft ook echt een interface dat iemand die niets van codes ken zoals ik er goed mee weg kon :D

Hopelijk heb je er iets aan.
Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan