Probleem opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieron123

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2011
Hallo,

Me vader heeft een pc, als hij hem aanzet dan krijgen we de optie om hem in veilige modus te starten of andere mogelijkheden, maar het rare er aan is dat ik mijn toetsenbord niet kan gebruiken ook al is hij aangesloten en als ik 30seconde wacht dan start hij elke keer opnieuw op?
Heeft iemand het zelfde probleem en heeft u het opgelost? Reageer dan aub

Mvg, nieron

Hoi,
als je het scherm krijgt met die opties kies dan voor de optie "de computer niet automatisch herstarten" o.i.d.
De volgende keer blijft je scherm dan staan en kun je de foutcodes aflezen en hier doorgeven.
Maar omdat je het toetsenbord niet kan gebruiken (usb zeker?) moet je ff een ander toetsenbord aansluiten met een zgn. PS/2 aansluiting,
dat is een, meestal paars, rond stekkertje die je op de paarse aansluiting van je pc moet aansluiten.

Laatst bewerkt:
Dat is juist probleem ik kan niet met me pijltjes toetsen van me toetsebord bewegen me toetsenbord reageert niet, heb al meerdere toetsenborden gebruikt btw

Laatst bewerkt door een moderator:
Is er ook een andere manier? Ik heb nergens in huis zo oude toetsenbord of een omvormer?

Nee niet echt.Zal je toch een ander bord of verloop voor moeten hebben.

Ik zal wel vanavond of morgen kijken of me buren zo een toetsenbord heeft ik laat het jullie morgen wel weten of het is gelukt

ok..Mocht je er dan wel in kunnen komen dan zou je het volgende even kunnen proberen:

Opstarten vanaf de Win XP-CD, kiezen voor R(eparatie), de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl (scrollen naar: de herstelconsole gebruiken).

Achter de prompt trommel je: chkdsk /r , gevolgd door "Enter".(let op spatie voor de /R)

Wacht tot dat proces is afgelopen.

Daarna nog:

fixboot

fixmbr

Exit. (alle gevolgd door "Enter").

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan