Probleem opstarten Windows 8.1 Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hebski

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2014
Berichten
12
Hallo,

Vlak nadat ik mijn pc in elkaar had gezet en Windows geïnstalleerd was op de SSD, keek ik even rond in de BIOS van mijn moederbord (Asrock z97 anniversary). Daar vond ik de optie voor fast boot en zette ik die aan. Toen ik daarna mijn pc opnieuw opstartte, viel het me op dat er geen mogelijkheid meer was om de BIOS te openen. Om die reden wilde ik fast boot weer uitzetten maar de enige optie om dat te bereiken was door de batterij uit het moederbord te halen. Ik had geen zin om mijn pc weer uit elkaar te halen om die eruit te halen dus vroeg een goede vriend van mij om hulp. Hij adviseerde om op de reset knop te drukken op m'n case tijdens het opstarten en vervolgens deed ik dat.

Sinds dat moment begint Windows 8.1 Pro na het inschakelen van het systeem met 'Preparing Automatic Repair' en vervolgens krijg ik een blue screen met daarop: Your PC ran into a problem and needs to restart. En vervolgens herhaalt dit zich weer, keer op keer.

Ik vond het hopeloos en wou snel weer in mijn BIOS kunnen dus resette die door het batterijtje eruit te halen. Toen ik vervolgens probeerde Windows opnieuw te installeren (Na allebei de schijven geformatteerd te hebben via het installatieschermpje van Windows), lukte dat maar bleef ik hetzelfde probleem houden. Nu zijn we inmiddels al weer twee dagen verder en heb ik mijn pc nog niet kunnen gebruiken.

Wat moet ik doen om dit probleem te verhelpen, en waar zit het probleem precies? Op de SSD waar ik Windows op installeerde of ook op de HDD? Of ligt het misschien aan de (geldige) product key die ik voor Windows gebruik?

Mvg,
Huub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan