Probleem opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alenor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Gisteravond is mijn computer vastgelopen, hij reageerde niet meer dus gebruikte ik de aan/uitknop om hem uit te schakelen, sindsdien start hij niet meer goed op. Bij het aanzetten gaan de ventilators draaien, maar hij lijkt geen verbinding te maken met externe hardware (muis & toetsenbord). Alles lijkt goed op zijn plaats te zitten en er was nauwelijks stof in de kast. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

WELKOM OP HELPMIJ

zou je dit eens kunnen proberen?

Opstarten van de XP-SP2/3 CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Ik zou het wel willen proberen, maar ook het scherm blijft helaas zwart. Hij krijgt geen signaal van de computer. Wat mij ook opvalt is dat de ventilatie mer herrie maakt dan normaal. Hoewel er geen stof blijkt te zijn.

heb je iets graakt in je kast ofzo?

ook geen beeld in veilige modus??
loop de aansluitingen nog eens goed na.
probeer eens op te starten met zo min mogelijk hardware.bijv 1 geheugenreep(indien er meerdere van toepassing zijn)
je monitor aansluiten op in aanwezig op de onboard vga aansluiting(indien aanwezig)

etc

Ik heb voor dit probleem de kast een tijd niet geopend, dus het ligt niet aan het aanraken, helaas heb ik geen toegang tot de veilige modus, heb nu geprobeerd met zo min mogelijk op te starten, ook dit verandert weinig aan de situatie. Kan het aan de voeding liggen, want de ventilator van de voeding is nauwelijks hoorbaar.

dat zou natuurlijk ook kunnen.

zeker geen voeding liggen om te proberen?
:confused:

Helaas niet, ik zal kijken of andere schermen wel een signaal krijgen, anders morgen mar richting de pc boer, in ieder geval, bedankt voor de hulp :)

ok
je weet ook zekker dat ja alle aansluitingen nagelopen hebt??videokaart zit ook nog goed in slot etc etc??
laat weten hoe het afloopt.

succes:thumb:

mogelijke oplossing maar is is zeer lastig uit te voeren voor leek gebruikers

voor mij klink dit meer als een opgeblasen cpu. alle fens gaan wel draaien dus de voeding doet het nog. de pc gaat niet piepen (wat meestal gebeurd als de ram kapot is. en andere hardware.)

oplossing op alles zeker te weten.

maak je kast open. haal alle hardware eruit. (cdrom spelers extra harde schijven sidkette station's geluidskaarten en overige kaarten.
het enige dat aangesloten moet blijven: voeding, moederbord processor vens harddisk waar je windows op draait en je videokaart met daarop een monitor.

als nu de bc nog steeds niets doet kan je er voor 80% zeker van zijn dat je crocessor oververhit is geweest en is doorgebrand. overige 20% kan ook nog je hardeschijf of videokaart zijn die doorgebrand zijn.
werkt dit weer wel ga je alle hardware weet 1 voor 1 aansluitn en kijken bij welk onderdeel hij vastloopt dat onderdeel is dan defect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan