probleem pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

franssen00

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Ik heb een Probleem vandaag was er een kabel tussen de ventilator van de cpu geraakt ?
en toen plots viel de computer uit.
maar nu als ik hem aanzet draait de koeler maar 2 keer en stopt .
lijkt ergens wel een kortsluiting maar als ik de bijvoeding eruit trek van moederbord blijft koeler draaien.
dus de fish met 4 pinnetjes .
krijg hem gewoon niet meer aan de praat wat kan ik doen hieraan

Het lijkt erop dat dat draadje je ventilator tegen heeft gehouden, en daardoor je CPU te heet is geworden en nu overleden is :confused:

maar waarom draait de koeler nog wel dat de bijvoeding eruit is dus de fish met 4 pinnetjes ?

Tja geen idee wat de functie van de kabeltje is, wat ik me in kan denken is dat door dat kabeltje temperatuur gegevens en snelheid ( RPM ) van het fannetje gaat. Je moederboard kan het fannetje namelijk ook qua snelheid regelen afhankelijk van de temperatuur.
Maar aangezien je CPU nu waarschijnlijk stuk is valt er niks te regelen aangezien je CPU nu niet meer warm wordt, dus zal het fannetje stoppen met draaien.

Maar afgezien van het feit dat hij blijft draaien zonder die stekker lijkt het me logisch dat wanneer het fannetje niet meer kan koelen doordat het tegen gehouden wordt, je CPU met 100% zekerheid zal doorbranden.

dus moederbordje is niet kapot dan ?
en de andere onderdelen grafishe kaart werkt nog
dus moet ik aleen cpu kopen ?
de cpu ziet er niet vebrand uit gewoon als anders ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan