probleem Philips DVD recorder 3577H/31 en guide plus systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

flossie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Berichten
4
Al weken aan het prutsen met installatie philips DVD recorder. Deze installeert na 48 uur wachten wel de programma,s via de guide plus.Heeft de goede host:eurosport.Maar schakelt guide plus zender overzicht niet gelijk met grid. Oftewel het editorscherm komt niet overeen met het overzichtsscherm. Dit handmatig in het overzichtscherm proberen te doen. Maar neemt dit niet over. Ik heb handmatig in overzichtsscherm programmanummers toegewezen aan de tvkanalen en kanalen in-en uitgeschakeld die in-en uitgeschakeld moesten worden( omdat de tv kabel Ziggo die niet doorgeeft )en de kanaalbron geselecteerd.Er gebeurd niets. Als ik de BBC wil opnemen neemt hij een duitse zender op . Wat is er mis of wat doe ik fout? Of selecteer ik de kanaalbron verkeerd? Als ik in het zenderoverzicht van guideplus ned1 op 1 had staan dan zette ik de kanaalbron in het overzichtsscherm op 01. Zit daar het probleem?Ik heb zelfs op de tv de volgorde van de zenders aangepast aan het zenderoverzicht van guideplus maar ook dat helpt niet.Wie weet raad? Volgens kennissen zijn van sommige zenders de signalen zo zwak dat de tuner van de DVD speler ze niet oppakt. Is dit waar. Want dat zou de verklaring kunnen zijn dat de tuner de helft van de zenders wel oppakt en de andere helft niet. Wie weet dit?Anders ga ik misschien voor niets met het apparaat terug naar de winkel + veel gedoe. Advies gekregen daarmee nog even te wachten. we krijgen hier over enkele weken glasvezel mogelijk is het signaal dan sterker. En als de theorie zou kloppen dat sommige zenders een zwakker signaal doorgeven zoals bv de bbc dan zou het kunnen dat de dvd tuner het signaal dan wel oppakt. Want het blijf vreemd dat sommige zenders perfect opnemen en andere zenders een verkeerde zender weergeven. Het functioneert dus eigenlijk wel. Het lijkt niet aan het apparaat te liggen. Maar gezien het feit dat er 0 antwoorden zijn weet niemand dat hier. Ik wacht nu maar op de glasvezel. Terug naar de winkel kan altijd nog. Maar ik mis nu wel veel favourite programma,s. Wat was de (kapotte)videorecorder toch makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
weet je al iets ??

Heb hetzelfde probleem,

BBC 1 en 2 worden niet herkend; heb je al een oplossing

Ed
 
Hoi Ed,
Ik heb het probleem zelf opgelost door alle kabels te vervangen door betere kwaliteit kabels. Hierdoor werd het signaal beter doorgegeven. Tevens heb ik alle zenders die ik toch nooit opneem uitgeschakeld.Dit kost het apparaat minder energie. Daarna 48 uur de DVD met rust laten . Niets programmeren. Niet naar kijken. Dan kan deze in alle rust laden. En wonder boven wonder na bijna een heel jaar aanmodderen met dit Philipsonding neemt hij nu alle zenders die ik wil opnemen moeiteloos op.En ik geniet van alle programma,s van de BBC.Ik hoop dat het bij jou zo ook lukt:D
Caroline
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan