Probleem roaming profiles

Status
Niet open voor verdere reacties.

mlpehlivan

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Beste forummers,

Voor een opdracht van school moet ik een netwerk opzetten waarbij roaming profiles gebruikt worden.
Nu heb ik hiervoor een share "Profielen" aangemaakt. En de correcte pad bij een gebruiker ingegeven om te testen namelijk \\SERVERNAAM\Sharenaam\Gebruikersnaam.

Nu had ik voordien dat hij de folder wel aanmaakte maar deze leeg was.
Nu maakt hij ineens geen folder meer aan(getest met andere users).
Ik heb al op diverse sites gelezen naar share en security rechten maar helaas.

Iemand meer info over welke security/share rechten je nu moet zetten

alvast bedankt

Kijk in ieder geval even hier
en ook hier

M.b.t. de Share-rechten zou je kunnen overwegen om de groep Iedereen "Full control" rechten te geven. Omdat in Windows 2003 standaard de gebruiker Gast/Guest niet in de groep Iedereen zit (en er ook nog de bestandsrechten erbij ingesteld kunnen worden) komt dit er netto op neer dat alleen aangemelde gebruikers er een (profiel-)map kunnen aanmaken.

Tijs.

Beste,

Bedankt voor uw reactie helaas maakt hij nog steeds alleen de map aan en voor de rest niets.
Nu heb ik alle rechten op full gezet voor te testen zowel voor share als NTFS.
Dus :
-Everyone : full
-domain users : full
-users : full
- administrators : full

Als ik met die user aanmeld en ik navigeer naar deze share kan ik hierin wel bestanden aanmaken zonder problemen.
Ik vermoed dat het aan iets anders ligt maar ik zou niet weten wat.

PS : de servers draaien virtueel op een blade
mvg

Probeer het volgende:
a. Verwijder de submappen die nu staan in die gedeelde map (oftewel: begin opnieuw; laat de profielmap opnieuw aanmaken door de gebruiker, nu je de rechten veranderd hebt).
b. Als a. niets oplevert (de profielmap wordt niet gemaakt): Check na of de pc waar de gebruiker op inlogt wel (correct) in het domein is ingedragen
c. Vervang in de aanduiding van het profiel bij de gebruiker naar:
\\servernaam.domeinnaam\gedeeldemapnaam\gebruikersnaam

Oftewel: Gebruik de FQDN ipv. de netbios naam van de server.

Voorbeeld:
Gebruiker: piet
Servernaam (netbios): w2003server
Servernaam (FQDN): w2003server.mijndomein.local
Gedeeldemapnaam: Profielen

Zou dan dus voor gebruiker piet moeten worden in zijn instellingen voor profielmap:
\\w2003sever.mijndomein.local\Profielen\piet

d. Kijk verder alle meldingen na in de logboeken van de pc waar de gebruiker op inlogt, vooral rond de tijd dat die pc werd opgestart en de momenten dat er werd ingelogd door de gebruiker op het domein.
Logboeken kan gestart worden met:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan