Probleem router met modem, geen internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc2win

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
Berichten
5
Ik wordt helemaal depressief van het volgende probleem!

Ik heb een Q-TEC 584AA ADSL Modem & 4 port router gekocht om ongestoord tussen de verschillende PC's te kunnen communiceren en onafhankelijk van elkaar te kunnen internetten. (advies op mijn vorige vraag ter harte genomen.)

Ik heb de volgende apparatuur: 2x PC met WINXP, beide met Ethernetkaart
1x Laptop met WINXP pro met Ethernetkaart
1x PC met WIN98se met Ethernetkaart

Ik heb ADSL-lite via Wanadoo.

Om te beginnen heb ik eerst de twee XP PC's via de router aan elkaar verbonden en dat lukte, echter ik krijg geen verbinding met mijn SP via de router, wat ik ook probeer. Hij geeft wel aan dat er ADSL verbinding is, de twee PC's zien elkaar, Pingen lukt maar geen verbinding met internet naar mijn SP, wat doe ik fout?

Ik kan begrijp redelijk wat van computers, maar maak het niet te moeilijk voor als je antwoord!

Alvast bedankt.
 
Ik heb een ander merk router en ook geen ervaring met Wanadoo, maar probeer eens PC voor PC, dus zonder router aan de modem te knopen. Dan weet je in ieder geval dat je kabels en netwerkkaarten goed zijn.
Vaak zit ook nog de oude inbelverbinding in de weg, dus deze ook verwijderen en dan via de wizard een nieuwe verbinding maken en kiezen voor LAN. Als dit allemaal werkt, eens verder gaan studeren op de router.
 
ip adres

heb je je netwerkaart het IP adres gegeven van de router ? dus niet van wanadoo !!!!!!!
 
Weet je... Het zou leuk zijn als problemen uiteindelijk ook worden afgemeld!
Ik zit nu ook met een soortgelijk probleem met een Q-tec router en zoek bij HelpMij naar oplossingen.
De enkele berichten die ik in dit verband vind worden steeds beeindigt met: "Ga het proberen."
En dan? Gelukt?
Ik neem aan van wel...

Goed, ik neem de vrijheid hierop door te gaan omdat ik dus zelfde probleem heb:

Q-tec 790RH 4 port broadband router.
Op de plaats des onheils was reeds een ADSL-verbinding actief op 1 PC.
Er is daar een Ethernetmodem.
Willen nog een PC het internet op hebben dus daarom routertje aangeschaft.

In de configuratie van de router kan ik van alles opgeven zoals DNS-ip-adres. primair en secundair.
Maar de provider Het Net geeft die niet in de ADSL-handleiding... Moet dit?
Of zoals ik ergens lees, het IP van het modem?
Hoe kom ik daar achter?
Het ethernetmodem is "plug&play" aangesloten en werkte vrijwel meteen zonder enige configuratie.
Ze werken bij Het Net met van die handige installatie-wizzards maar wat er dan gebeurt weet ik niet...

Iemand suggestie?

Bedankt alvast!

Groeten,
John
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan