Probleem rpcrt4.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webcanal

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
111
Ik heb de volgende problemen met een computer. Internet explorer en alle Office programma’s starten niet. Sommige programma’s starten gewoon op, de rest niet. De melding is dat er iets fout is met rpcrt4.dll Als ik een programma wil installeren, krijg ik een melding van Windows dat niet gestart kan worden, omdat het onveilig zou zijn.
In de MSCONFIG heb ik gekeken of er iets vreemds bij zit. Dat is niet zo. Met CCleaner heb ik een standaard ‘clean’uitgevoerd. Ook bij de programma’s gekeken, maar niets geks.
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
MalwareBytes porberen te installeren, zonder resultaat.
Hotfix van Microsoft Support kan ik niet gebruiken vanwege onveiligheid.
De Gebruiker is Admin, trouwens.
Al het bovenstaande geprobeerd in de Veilige modus. Maar Veilige Modus wordt over geslagen. Met F8 kom ik in het menu, kies Veilige Modus, dan komt het zwarte scherm met witte letters. Op het moment dat Windows zou moeten starten, begint een reboot.
Als laatste heb ik een rpcrt4.dll gedownload en in System32 geplaatst (eerst de originele hernoemd), maar nu zit ik met blauw scherm.
En ik zit met mijn handen in het haar.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen.
Alvast bedankt,
Martin
 
Installatiedvd?
Start er mee op en laat repareren.
Zet een systeemherstelpunt terug van toen allles nog ok was.
 
Zoeff, bedankt voor je snelle antwoord. Systeemherstel werkt niet. (Start niet op) Installatie DVD is niet aanwezig, wel een restore dvd. Maar dat werkt volgens mij niet.
 
Is malware uit te sluiten?
Brand iso en start mee op en laat systeem scannen: http://connect.microsoft.com/systemsweeper

Op een schoon systeem lijkt me daarna herstellen m.b.v. systeemherstelcd dan wel installatiedvd ( beide lenen van iemand anders).
 
Laatst bewerkt:
Malware is niet uit tesluiten. Ik ga het morgenochtend proberen. Nogmaals dank en een prettige avond!
 
Hoi,
ik lees Dat je Mbam niet kunt installeren en een reboot krijgt in de veilige modus.
Dat gebeurt niet vaak dat je niet in de veilige modus kunt komen, ik denk dan ook dat je ergere infectie hebt dan eenvoudige malware, denk aan trojan o.i.d.
Download via een andere pc KasperskyRescueDisk, brand die met ImgBurn en zorg dat je pc van je cd/dvd-station opstart (via bootmenu of Bios).
 
Laatst bewerkt:
Zoeff en Mik, bedankt voor jullie adviezen. Ik heb van beide gebruik gemaakt. Via een opstartschijf heb ik het DLL bestand weer hernoemd naar de oude situatie. De computer gestart met het bekende probleem. Omdat ik nog geen Install-disk had, heb ik sfc /scannow uitgevoerd. Na de herstart kon ik Mbam wel installeren. Deze vond een Trojan, maar liep steeds vast bij het verwijderen. Ook AVG liep vast daardoor. Toen heb ik de KasperskyRescueDisk gemaakt en laten draaien. Daarna nog een clean gedaan met Hijachthis.
Nu draait de pc weer als een zonnetje.
Nogmaals dank voor de bijdragen!

Martin
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan