Probleem sata harde schijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelo20

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
9
hoi iedereen,

ik zit met een probleem.
ik ben in het bezit van een packard bell pc met 2 x 200gb sata harde schijven.
in het verleden was mijn windos geschreven op 1 sata schijf en op mijn andere mijn "documeten en settings" deze was zo standaard. en ik heb daarop ook mijn master cd's gemaakt voor packard bell.

ik wou onlangs mijn compuer formatteren. en windows opnieuw installeren.
door een of andere fout kom ik tot stand dat mijn 200gb schijf verkleind is naar 186gb en mijn andere in 2 schijven van elke 14gb is veranderd. en deze heeft zich als lokaal station benoemt. ik zou dit grag willen oplossen.

ik zou graag op 1 sata schijf mijn volledige windows schrijven en mijn andere schijf als opslag schijf gebruiken totaal afhankelijk van windos. nu konje vroeger ee harde schijf op master zette maar met een sata schijd is dat anders niet? ik heb mijn pc al eens opengedaan en ik heb gezien dat de eene schijf een blauwe aansluiting heeft en de andere een zwarte. zou de blauwe mijn master schijf zijn?

wat ik zelf voorstel is dat ik mijn schijf zoek die nu als slave is ingesteld en dat ik die als master maak. dus de ééne afkoppelen en de aansluiting versteken van poort en mijn master cd in de pc steken en daarop proberen alles te schijven. zou dat lukken denken jullie.

waarna ik alles alles oke is mijn andere schijf aansluit en deze als rechtermuis klikken en via deze weg formatteren.

wat denken jullie?
mgv angelo
 
je gebruikt een aantal termen waar ik niet van op de hoogte ben dus die vereisen voor mij enige uitleg:

ik zou graag op 1 sata schijf mijn volledige windows schrijven en mijn andere schijf als opslag schijf gebruiken totaal afhankelijk van windows

Hoe bedoel je dit precies? Ik zou dit zonde vinden. 1 x 200 gb windows helemaal wijden aan alleen het OS is zonde van de ruimte. Creëer dan een partitie van 20 GB en maak een extra partitie aan voor meer data opslag.

Sata herkend de master via de aansluiting op het mobo. Sluit je die aan op Sata0 (of 1 welke het eerst komt) dan zou dit de master moeten zijn.

De master cd waar je het over hebt, is dat een backup cd/dvd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan