Probleem Sitecom WLR 4000 Versie 1 001

• Onderwerp starter Onderwerp starter rilu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rilu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Beste iedereen,

hierbij heb ik een vraag welke ik niet kan vinden op internet.

gegevens:
Ziggo abbo 120Mb
Router Sitecom WLR 4000 Versie 1 001 (up to date firmware)
en instellingen normaal

Ik heb een PC welke een server is voor vliegtuigjes te kijken :)
De pc heeft ip nr ***.***.**114 welke ik in de router heb gezet als Virtuele server poort 80
Ik heb ook al port forwarding geprobeerd zelfde probleem.

Maar wat gebeurd er, als ik intern kijk loopt het prima, doe ik het via internet (mobiel abonnement) dan doet hij het bijvoorbeeld 10 minuten en daarna krijg ik de melding dat de bepaalde html niet meer vindbaar is.

Ik heb sitecom cloud bescherming uit gezet, maar het blijft zich voor doen.

Ik heb eerder een sitecom gehad die het jaren goed gedaan heeft met dezelfde instellingen, maar ik kan het verschil niet vinden van wat ik fout doe of wat er gebeurd.

Wie o wie weet de oplossing?
kijk bij www.vliegtuigonline.nl en dan live vliegtuigen dan kom je als het goed is de melding tegen, of ik heb hem net weer gereset en dan zal hij het tijdelijk doen

Gr Rilu

Zou mij niet verbazen als je router overbelast is. Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je vanaf je thuisnetwerk allemaal met Internet doet, maar vooral Torrent-verkeer kan hiervoor verantwoordelijk gehouden worden.
Bijv. daarom zou ik zo veel mogelijk websites niet thuis hosten maar op een officieel hosting-bedrijf.

Tijs.

Zou mij niet verbazen als je router overbelast is. Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je vanaf je thuisnetwerk allemaal met Internet doet, maar vooral Torrent-verkeer kan hiervoor verantwoordelijk gehouden worden.
Bijv. daarom zou ik zo veel mogelijk websites niet thuis hosten maar op een officieel hosting-bedrijf.

Tijs.

Beste Tijs,

De website word gehost extern, maar de data word vanaf thuis doorgegeven, de router is ook niet overbelast.
Hiervoor had ik een andere Sitecom router en daar werkte het prima.

Ik hoop op een oplossing het is heel vreemd want immers poort 8090 is voor een webcam en die geeft 0 problemen weird.

gr Rilu

Wellicht wordt er uitgebreid geprobeerd om je webserver te hacken/portscan/DDos aanval, en dus zou dan je thuisserver het niet trekt qua aantal (nieuwe) verbindingen. Kijk dat na.
Dat zou aansluiten bij je verhaal dat de webcam geen probleem heeft: In de eerste plaats gebruikt die een niet-standaard poort en in de tweede plaats zal die niet de beperkingen hebben van Windows.

Als je wilt nakijken hoeveel verbindingen er tegelijkertijd open staan op je thuisserver: Op je thuisserver CMD.exe starten (evt. "Als Administrator uitvoeren") en daar doen:
netstat -ano | find /i ":80"

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan