probleem tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

kardox

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
hallo
ik heb een probleem tijdens installeren van xp proffesional. ik krijg hele tijd berichten van dat dll file is missing, bijv: spra0401.dll <-----meer dan vijftig foutberichten en elke keer met andere bestand naam, en nou dat installatie klaar is, mis ik onderdelen in xp, bijvoorbeeld als ik naar eigenschapen ga van Dezecomputer heb ik maar 5 keuzes, bijv hardware staat helemaal nie bij enzo...
kan iemand mij vertellen of het aan cd van xp ligt of ligt het aan mijn laptop?

Heb je windows geinstalleerd van een orginele cd van winxp?
Kan namelijk zijn dat je cd beschadigd is.

ja ik heb een orginele cd, maar paar weken terug heb ik nog voor laast geinstalleert en er was niks mis mee...:confused:

schijf goed geformateerd zodat er geen oude bestanden zijn blijven zwerven die de installatie beinvloeden.

Je kan ook je hardeschijf nog beter formateren dan formateren, dat ook echt alles helemaal weg is en dan kan je opnieuw proberen het installeren.
Download ( andere pc natuurlijk ) dit bestand en brand het met een brandprogramma zoals Nero. In Nero moet je doen: Image branden.
Start dan je pc op met de zojuist gemaakte bootable image ( opstartbare image ) en laat Killdisk zn werk doen.

Je CD/DVD speler leest je schijf niet goed!,als je de speler open doe,zie je dan naast het ronde wiel je laser oogje van de speler?,maak dat eens schoon met wat Alcohol.
Probeer dan nog eens.

hallo
ik ben achter gekomen dat het nie aan mijn cd ligt, omdat ik ook met andere xp cd heb geprobeerd en zelfde probleem, ik denk ook dat aan mijn hardschijf ligt, ik heb meerder keer compleet geformarteert maar tog kreeg ik het zelfde fout melding, ik heb foutmeldingen allemaal EEN VOOR EEN getelt en ze komen bijelkaar op ongeveer 90 foutmeldingen en dat zijn:
wmerrenu.dll
muisetup.exe
xpsp1res.dll
spra <---------------35 bestanden van bijv:spra0401
obrb <--------------25 bestanden van bijv:obrb0401
sprb <--------------25 bestanden van bijv:sprb0401

fout melding komt als met blauwe scherm:
SETUP CAN NOT COPY FILE: ........
.TO RETRY PRESS ENTER
.TO SKIP THIS FILE PRES ESC
.......................................................................
ik moet ook bij vertellen dat voor installatie van xp moet ik mijn pc met behulp van bootdiskete restarten omdat ie helemaal niet via mijn hardschijf word restart, en in bios ziet ook alles goed maar tog restart ie niet via hardschijf, maar als windows reload is dan kan je wel gebruik maken van hardschijf. ik ziet echt diep in probleem. ik ga nog proberen mijn hardschijf lezer te schoonmaken anderes probeer ik ook met andere hardschijf.
OHJA, ik kan ook geen een programma installeren op mijn laptop omdat xp installatie is nie goed gegaan..:(
nog nooit zo iets mee gemaakt..
alvast bedankt voor uw reacties

Laatst bewerkt:
:(:(:(
ik heb ook andere hardschijf geprobeert maar tog lukt het nie :( ik weet het echt nie meer ..
cd werkt goed en hardschijf werkt ook , wat moet het zijn dan ! :shocked:

Download ( op andere pc natuurlijk ) dit bestand en brand het met een brandprogramma zoals Nero. In Nero moet je doen: Image branden naar schijf
Start dan je pc op met de zojuist gemaakte bootable image ( opstartbare image ) en laat Killdisk zn werk doen.
Alles is dan weg, en veel beter dan formatteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan