Probleem TomTom nokia n73

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nokia N73

Cia Ronaldo, alvast bedankt voor je uitleg. Ik had inderdaad al gelezen hoe de installatie werkt. Ik weet alleen niet hoe het activeren werkt.
Met de kaart van de 6680 bedoel je de 1GB SD kaart waar de map Benelux 571 op staat neem ik aan?
Heb ik een grotere kaart nodg voor alle landen of kan het ook op 2 kaarten. Ik heb nu 1 kaart van 512 MB en 1 van 1 GB. Op beide kaarten staat de Benelux 571 en de landen heb ik verspreid over de beide kaarten ( gezien de grootte v/d mappen )
Ik laat in ieder geval weten of het werkt. Eerst maar eens de TT6 binnenhalen
Kan ik met de TT 6 ineens navigeren naar Italie of moet ik bij de grens wisselen van kaart?
Alvast bedankt voor zover

Hi Cia.Ronaldo,

Thanks voor je link, ik heb het nu geprobeerd met jouw kaarten.
In eerste instantie leek het erop alsof hij het ging doen, maar hij bleef steken op de activering. Vervolgens heb ik alles van TT van mijn telefoon afgehaald en ook de micro SD opnieuw geformatteerd. Daarna weer alles geinstalleerd zoals beschreven.
Helaas blijft ie nu weer steken op de activatie.
Enig idee hoe ik dit kan omzeilen ?

Gr
Vlem

@ Sanne 1993, ligt aan de kaart die je hebt, heb je de kaart van Benelux Plus ( dus die mat alle grote wegen van West Europa ) dan hoef je niet te wissellen.

@ Vlem, ga via menu op je gsm naar bestands beheer en verwijder via optie het bestand van TomTom. Niet op een andere manier verwijderen, ook niet via de cardreader. De andere bestanden laten staan, dan het sis bestand hieronder naar je gsm kopieeren en via de gsm installeren. :thumb:

http://rapidshare.com/files/31496579/TT.Mobile.v6.01.S60v3.SymbianOS9.1.sis.html

p.s andere personen die dit .sis bestand op hun gsm ( werkt alleen op Symbian 3 de generatie toestellen met OS 9.1) installeren hebben ook de volgende mappen nodig om TT 6 werkend te krijgen: System,Sys,Private,Resource en Voices .:D

@ cia.Ronaldo Nokia N73

Vooral bedankt voor je uitleg voor zover.
Ik heb op mijn MMC kaart van 1GB de map Benelux plus staan en de mappen Duitsland plus
en Frankrijk plus zodat ik direct naar Duitsland of Frankrijk kan navigeren, zonder eerst van MMC kaart te moeten wisselen
Op mijn MMC kaart van 512 MB heb ik de map Benelux plus en de map Italie plus staan.
( alle niet legaal )
Ik dacht dat het sd kaarten waren, maar in mijn telefoon zit een MMC kaart

@ Sanne 1993, let wel dat je TT 6 op je telefoon installeerd en niet op je geheugenkaart, want dan gaat het zeker mis wanneer je kaarten moet wisselen aan de grens.

p.s heb je de bestanden van TT 5 al van je 6680 naar je N73 gekopieerd ? Sorry , lees nu pas dat je de N73 nog niet heb.Ik zou wel alvast dat sis bestand ( TT6) voor de N73 downloaden dan heb je dat al ieder geval wel , de andere benodigde mappen zal ik z.s.m plaatsen.

@cia.ronaldo

Super voor al je hulp, wordt zeer gewaardeerd.
Ik heb dat sis bestand direct gedl ( voor het wordt verwijderd). Ik had gelezen dat dit een belangrijk bestand is.
Ben momenteel TT6 aan het dl ( duurt nog een dag of 2 denk ik )
Ik begrijp dat ik alles op mijn telefoon moet installeren (zodra ik deze heb ) en niet op mijn sd of mmc card? want op mijn 6680 heb ik alles wel op mijn mmc card geinstalleerd.
De N73 heeft intern geheugen van 42 MB. Gaat het dan wel goed als ik TT6 op mijn telefoon installeer of staat dit los van het interne geheugen. TT6 is iets van 4 GB of zo.

N73 maps download

Hai Cia.Ronaldo,

ik lees dat jij geweldig overweg kan met tomtom op de N73 nu heb ik de applicatie geinstalleerd en west europa gedownload maar ik heb maar een minisd van 1gig dus dat past niet, heb jij voor mij de Benelux versie..., het zou geweldig zijn,

alvast bedankt voor de eerdere reactie uitleg etc,

Groet Jeffrey

Super voor al je hulp, wordt zeer gewaardeerd.
Ik heb dat sis bestand direct gedl ( voor het wordt verwijderd). Ik had gelezen dat dit een belangrijk bestand is.
Ben momenteel TT6 aan het dl ( duurt nog een dag of 2 denk ik )
Ik begrijp dat ik alles op mijn telefoon moet installeren (zodra ik deze heb ) en niet op mijn sd of mmc card? want op mijn 6680 heb ik alles wel op mijn mmc card geinstalleerd.
De N73 heeft intern geheugen van 42 MB. Gaat het dan wel goed als ik TT6 op mijn telefoon installeer of staat dit los van het interne geheugen. TT6 is iets van 4 GB of zo.

Correct, je kan TomTom 6 het beste op je telefoon installeren, handig wanneer je van landkaart moet wisselen, want anders zou je TT 6 op al je geh.kaarten moeten installeren bij een landkaart wissel.
Volgens mij neemt TT6 na de installatie op je telefoon maar 3,2 MB in beslag, het .sis bestand is voor de installatie iets van 2,4 MB groot. Dat van 4 GB zal wel een type fout van je zijn. :D

Hai Cia.Ronaldo,

ik lees dat jij geweldig overweg kan met tomtom op de N73 nu heb ik de applicatie geinstalleerd en west europa gedownload maar ik heb maar een minisd van 1gig dus dat past niet, heb jij voor mij de Benelux versie..., het zou geweldig zijn,

alvast bedankt voor de eerdere reactie uitleg etc,

Groet Jeffrey

Hoi Jeffrey, wanneer je de Benelux kaart gaat dll zorg dan wel dat je de goede kaart dll,want niet alle map versie's draaien op TT5 of TT6 ! Zie link in eerdere post, op dat schema kan je zien welke map je het beste kan gebruiken voor TT6.

En hier de gevraagde link naar de Map Benelux ;
http://rapidshare.com/users/GN2XQL

p.s het beste kan je de map Benelux V660.1219 rar dll, het is de 6de link van boven. :thumb:

Hi Cia.Ronaldo,

Geprobeerd wat je geschreven hebt, het bestand installeert zichzelf nu maar als ik het opstart blijft het wereldbolletje draaien.

Heb het zowel geprobeerd met installatie op de telefoon als op de SD card, maar bij allebei hetzelfde.

Gr
Vlem

N73

Hi Cia.Ronaldo,

Te gek !!

hij werkt perfect, super....u morgen nog ff GPRS muisje scoren en karren met die bak!
zelf heb ik ook een sony nav. maar vind TOMTOM toch fijner werken. Dus er kan weer één apparaat uit me auto,

nogmaals bedankt,

Jeffrey

Cia.Ronaldo wil je mij ook helpen...??

Halo Cia.Ronaldo,

als ik alles zo doorlees ben jij waarschijnlijk mijn laatste redmiddel :D ! :thumb: Heb via via ook de (niet legale) versie van TomTom voor mijn Nokia n73 gekregen, maar dan kwam ik lang niet zo ver mee als met de links die jij hier hebt geplaatst :confused: . Dus ik ben al een stuk blijer door jou!!

Ik heb inmiddels het sis.bestandje op mijn telefoon geinstall. en deze staat nu ook onder toepassingen. Zodra ik m aan klik krijg ik idd (zoals ik al vaker hier las) het draaiende bolletje dat blijft draaien. Nu heb ik ook jou laatste link gedowload die van Benelux, maar ik vind daar geen 4 mappen in zoals je eerder hebt vermeld. Ik ga er vanuit dat dat het probleem is waardoor dit bolletje blijft draaien... dat er geen juiste kaart opstaat. Ook mis ik de door jou eerder genoemde mappen.. resource e.d.

Wil je mij ajb helpen, ik zit al vanaf een uurtje of 10 het internet af te struinen naar hulp en t komt mijn humeur ook niet echt ten goede... Alvast bedankt :rolleyes:

Gr. Pinklady

nog steeds gefrustreerd pinda's etend...

hoi Ronaldo,
ik meld me maar ff op dit deel.
Want ik ben onder meerderen, die problemen hebben.
Ik heb nog steeds die draaiende wereldbol AARGH!
Ik heb mijn geheugenkaart eerst geformatteerd, daarna TT6 erop gezet en het bestand van de benelux (waarvan jij eerder de link had opgenomen) erop gezet.
Misschien ligt het probleem bij mij in het uitpakken van de rarbestanden. Ik heb winrar gedownload, via jouw link dit bestand op mijn pc opgeslagen en daarna op 'uitpakken'geklikt. Hij slaat het bestand dan op. En dat ding heb ik dus weer op mijn geheugenkaart gezet (alles via de kaartlezer), op de root.
Als ik via mijn nokia n73 kijk op bestandsbeheer>geheugenkaart>benelux zie ika llemaal bestanmdjes met de extensie dat en mid en pna staan, allen met een vraagteken ervoor. Klik ik zoiets even aan, dan zegt ie: bestand kan niet worden geopend'.
Stop in mijn geheugenkaart in de pc dan staat er in mijn root het volgende:
(heb overigens ook de onzichtbare mappen zichtbaar gemaakt)

benelux
images
memory card files: hieronder staan de mappen: raste, tomtom, voices, zip en het installerbestand
pb
system
data
lifeblog
others
soubds
videos

Onder memory card files staan de mappen: raster, tomtom, voices, zip en het installerbestand v6.01.s60v3symbianos9.1
En onder benelux staan allemaal bestandjes (vooral datbestanden)

Misschien pak ik de boel niet goed uit? Hoe controleer je zoiets, dat winrar heb ik ook nooit eerder gebruikt. Misschien zit ik wel doodleuk de verkeerde installerbestanden te gebruiken?Of misschien..,pffff

Groetjes Belindapinda
*rust niet voordat het werkt!*

Nokia 73 @ cia.ronaldo

Hoi Ronaldo, bedankt voor alle hulp.
Ik heb het complete programma gedl, is ruim 4 GB groot. ( .iso bestand )
Heeft alle plus mappen en de gewone western Europe
Nu zegt de instructie ( heb mijn telefoon nog niet ):
Installeer volgens het menu TT 6 en Today de kaarten ( wat is Today)
Installeer de kaartkleuren
Activeren? niet nodig !!
Het gaat om de complete TT6 DVD ( vandaar de 4GB )
Werkt dit? want waarom hoef ik niet te activeren en moet ik dit niet op mijn SD kaart zetten, want alle plus mappen zijn 1,3 GB groot, past volgens mij niet op de telefoon of wel? ( BeNeLux-plus, Duitsland-plus, Frankrijk-plus, Italie-plus, Scandinavie-plus, Spanje,Portugal,Andorra-plus ) en W-Europa v650
Ik hoop dat je een antwoord hebt voor mij. Verwacht volgende week mijn telefoon
Ik heb tevens een 2GB Kingston MSD-card bijbesteld.
Alvast bedankt

Hi Cia.Ronaldo,

Geprobeerd wat je geschreven hebt, het bestand installeert zichzelf nu maar als ik het opstart blijft het wereldbolletje draaien.

Heb het zowel geprobeerd met installatie op de telefoon als op de SD card, maar bij allebei hetzelfde.

Gr
Vlem

Heb je wel nog de volgende bestanden op je geh.kaart staan ; Resource,System,TomTom,Voices en Zip ? Indien je een van deze bestanden mis werkt TT 6 niet en zie je een draaiende wereldbol.

@ Survivor8, jij mist de bestanden die hierboven staan, Resource,TomTom ,Voices en Zip !

@ Belindapinda, je moet de volgende bestanden uit Memory card files knippen ,Raster , TomTom, Voices en Zip en deze 4 mappen onder de bestanden Benelux,images ..etc plakken , het TT 6 sis, kan je laten zitten.

Succes allemaal ik hoor het wel.

@ Sanne1993, wat jij doet is veel te omslachtig . Het eenvoudigste is wat ik al eerder heb beschreven, nl de 4 mappen en Benelux kaart plus het .sis bestand TT6.

En geen TomTom Home gebruiken om bestanden te installeren anders kan ik je niet helpen, Sorry. Gewoon de oude manier plakken en knippen. :thumb:

hoi cia:
ik heb die vier mapjes onder de andere mapjes gezet, zoals je had aangegeven. Maar nog immer draait de wereldbol door.
Ik kan me voorstellen dat jij het dan ook even niet meer weet.

Nokia 73 @ cia.ronaldo

Ronaldo, welke 4 mappen heb ik nodig?
Ik kan deze niet vinden.
Ik heb alleen het.sis bestand woensdag gedl.
Alvast bedankt

@cia.ronaldo

Hoi Ronaldo, welke mappen bedoel je en waar kan ik deze vinden: ( zie onderstaande reactie van je van 16 mei )
Op rapidshare zie ik wel 20 verschillende bestanden staan.

@ Sanne 1993, let wel dat je TT 6 op je telefoon installeerd en niet op je geheugenkaart, want dan gaat het zeker mis wanneer je kaarten moet wisselen aan de grens.

p.s heb je de bestanden van TT 5 al van je 6680 naar je N73 gekopieerd ? Sorry , lees nu pas dat je de N73 nog niet heb.Ik zou wel alvast dat sis bestand ( TT6) voor de N73 downloaden dan heb je dat al ieder geval wel , de andere benodigde mappen zal ik z.s.m plaatsen

again bedankt voor je hulp

Hallo allen, wanneer ik pagina 1 t/m 5 doorlees zie ik dat het installeren bij sommigen wel lukt en bij anderen weer niet, hoe dit kan weet ik niet. :confused:

Het volgende is de update van TT6.010 dus ik ga voor degene die het niet werkend hebben de TT6.020 installatie beschrijven.Begin a.u.b met een lege / geformateerde Mini SD !!

Download het volgende en pakt het uit met Winrar;
verwijderd :confused:

Na het uitpakken met Winrar kopieert u de mappen PRIVATE,RESOURCE,SYS,TOMTOM + de file Instal.bif naar uw geh.kaart , het maakt niet uit of u dit doet met datakabel of met een cardreader.Stop de geh.kaart in uw gsm.

Ga via de menu van uw telefoon naar > toep.beheer en wanneer u dit opent ziet u onder toepassings download > Tom Tom Navigator staan ,klick op OPTIE'S en kies voor installeren, na het installeren gaat u naar menu en klick op het pictogram van TomTom.

Wanneer u TT 6 op de gsm opstart en TT vraagt naar Stemmen/ Voices downloaden of niet gevonden, dan download onderstaand bestand ,pakt het uit en zet de map VOICES ook op uw geh.kaart.
Bestandsmap Voices:verwijderd :confused:

Vergeet niet om ook de kaart van uw keuze op de geh.kaart te zetten b.v Map Benelux V650.1111 :thumb:

Succes.

Hier een File-Manager voor uw GSM;
http://rapidshare.com/files/32153324/Y_Browser_ExtraIcons_080_3rdEd.zip.html
Winrar gebruiken en alle bestanden op de gsm zetten.
p.s met dit bestand kunt u net als op uw pc alle bestanden op uw gsm ,bewerken,copieeren,knippen , bekijken, zoeken ,inbox,mail etc dus kortom heel handig , hoeft u de kaart niet steeds in uw pc te stoppen om alle files en folders te zien, ook bestanden op de C/D/E/Z schijf van uw gsm zijn te zien ! Ook handig om te controleren welke bestanden er van TT6 op uw tel. nog missen en deze alsnog en direct op de goede plaats te zetten! Naam van het bestand Y-Browser; downloaden en installeren in uw GSM. Dit bestand is niet nodig om TT6 draaiend te krijgen maar een leuke extra.

Aanpassing; aangezien dit TT6.02 is moet de map met Voices geplaats worden in de map TomTom ( dit is 1 van de 4 mappen die je hebt moeten kopieeren van pc naar gsm) dus niet op de ROOT va je geh.kaart !!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan