Probleem TomTom nokia n73

Status
Niet open voor verdere reacties.

struikie82

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Ik heb de software op mn geheugenkaartje van mn nokia n73 staan maar als ik deze wil installeren op mn telefoon geeft de telefoon "updatefout!" aan...

kheb in een forum gelezen dat je dan naar nokia.nl moet gaan voor de nokia software updater..ook dat heb ik gedaan maar ik kan de nokia software opdater nie op mn pc installeren omdat ik maar 248 mb ram geheugen heb en 256 mb ram geheugen is nodig om het te installeren!! wie kan mij helpen?

is het wel de tom tom versie voor de nokia telefoon ??
welke versie??
en wel eerlijk gekocht ??

ja het is de legale versie, gewoon gekocht bij de media markt.

type is tomtom navigator 6 western europe

kzit eiglijk met 2 problemen: 1. hij installeert het programma niet op mn telefoon vanaf mn geheugen kaartje

2. nokia software updater kan niet worden geinstalleert op mn pc omdat ik maar 248 mb ram geheugen heb...

Hmmm........dan zou ik ven met de software terug gaan.
de handleiding zegt dat deze geschikt is voor de N73.....media markt kan dan kijken of de versie wel goed is.

ja dat zou mn laatste redmiddel wel worden denk ik.
Ik heb tom tom hierover ook al gemaild, word binnen 2 werdagen bekeken en beantwoord..afwachten dus..tot die tijd, als iemand wat meer weet..graag!

je kunt via je N73 wel bij de geheugenkaart komen.
en daar kun je wel het tomtom logo zien.
en die kun je wel aanklikken.

ja dat klopt, ik kan naar het geheugen gaan van mn nokia n73 en daar staat inderdaad het sis bestand van tom tom..als ik deze aanklik vraagt deze ook:wilt u tom tom navigator 6 installeren?..als ik dan op ok klik verschijnt er na een paar seconden updatefout! in mn scherm:S

Ik had dit probleem ook eens gehad op mijn N80, ik heb dit opgelost door naar het menu op de telefoon te gaan , menu>toepassings beheer>dan naar de geintalleerde bestand TomTom gaan en dan de optie verwijderen klikken, wanneer je TomTom verwijderd hebt ,ga je naar best. beheer en open de map waar je de "nieuwe "TomTom heb gezet en klik op installeren.
Nu kan je wel de UPDATE voortzetten ! :thumb:

succes.

bedankt voor je reactie, ik heb het geprobeerd..gedaan zolas jij zei en hij begon wel met de installatie maar brak deze weer af:s..kon niet installeren stond er:s

het probleem is eigenlijk gewoon dit: ik heb tom tom home op mn pc geinstalleerd en via tom tom home zou je heel gemakkelijk de software op telefoon kunnen zetten MAAR tom tom home herkend mij telefoon niet, blijft vragen om mn een apparaat aan te sluiten terwijl mn nokia n73 aangesloten zit met een usb kabel! dat is toch raar dat tom tom home mijn nokia niet herkend?:confused:

maar tomtom home is niet compatible met navigator
Zou daar het probleem niet liggen ??

ik mag toch aannemen dat tom tom home gewoon moet draaien op navigator als deze bij elkaar worden meegeleverd?

enige wat er nu in het venster van tom tom home staat is gelieve uw tom tom apparaat aan te sluiten

de home is voor je laptop en een echt tomtom apparaat........dus niet een telefoon.

Ben nog eventjes wat wezen rond neuzen op de site van tom tom, ben er niet veel wijzer uit geworden maar naar mijn inzien kan de navigator 6 gewoon op Home draaien..pfff wat een gedoe zeg, volgens mij had ik gewoon beter tom tom navigator 6 op een sd kaartje moeten kopen ipv op dvd:confused:

Controleer de compatibiliteit

Nokia N73

Opmerking: Deze compatibiliteitslijst is gebaseerd op gebruik van de nieuwste TomTom-applicatie op uw apparaat. U kunt nu eenvoudig de laatste TomTom updates downloaden en installeren via TomTom HOME .

Eenvoudig te installeren en te gebruiken: Dankzij de gemakkelijke installatie met TomTom HOME bent u binnen enkele minuten onderweg. Met het intuïtieve gebruikersmenu kunt u genieten van de perfecte navigatie-ervaring

Probeer het volgende : je geheugen kaart wissen en dan deze bestand op je kaart zetten en via de gsm het bestand installeren , dan moet het zeker werken ! Bij mij draaid die ook 100% , ( N80 ).

http://rapidshare.com/files/07070/link verwijderd om prive redenen.html

Wel nog even de Benelux map op de ROOT van je kaart zetten, aangezien dit TT6 is draaid die alleen op nieuwere kaarten zoals map Benelux V650.xxxx en V660.xxxxx

Succes !

Laatst bewerkt:
Super! De tom tom installatie is goed gegaan, nu moet ik alleen de kaarten er nog bijzetten en dan moet het werken..hoop ik!

kan ik gewoon via de dvd de bestanden kopieren naar mn geheugen kaart en dan moet ie het doen? moet ik alle bestanden die erin staan kopieren of maar een paar? :)

Alvast bedankt cia.ronaldo@!

Laatst bewerkt:
Nee, niet alle bestanden kopieeren, alleen de Map Benelux v650..of v660.... van je dvd naar kaart kopieeren.

Kijk wel uit dat je de juiste versie map erop zet dus alleen map Benelux v650.xxx of map Benelux v660.xxx van deze 2 recente mappen van Benelux weet ik dat ze draaien zonder problemen op TT6.
Wanneer je de juiste map hebt , de hele map Benelux op de ROOT van je geheugenkaart zetten !

Succes ermee.

p.s Laat het even weten als het gelukt is.

Laatst bewerkt:
Allereerst, hartstikke tof van je dat je zoveel moeite doet om me te helpen cia.ronaldo!:thumb:

Ik heb je bestand gedownload en geinstalleerd op mn telefoon, het startscherm krijg ik te zien van tom tom met dat draaiende wereldbolletje.
Nu blijft dit beeld continu daar zonder dat hij een doorstart maakt naar een menu van tom tom of iets...ik heb dus alleen het bestandje wat je mij hebt gestuurd geinstalleerd, verder niets.

Toen heb ik ook geprobeerd om de kaarten erop te zetten, ik heb het bestand v660 gevonden maar op mn telefoon kan ik deze niet openen omdat het een beetje rare bestanden zijn volgens mij, ze eindigen op .001 .002 enz enz.

Ik heb toen tom tome home weer eens opgestart en zowaar herkende die mijn telefoon eventjes!! Daar kon ik toen aanvinken wat ik op mn telefoon zou willen hebben en dan zou het geinstalleerd worden, eerst de productcode invoeren die ik bij aankoop heb gehad en daarna de apparaatcode invoeren...maar dat gaat dus niet want de apparaatcode krijg ik pas als tom tom draaiende is op mn telefoon! pff...ik had echt gewoon de tom tom go moeten kopen en met een zuignap tegen mn voorruit aan moeten plakken!:rolleyes:

Je gsm hoeft die bestanden van Benelux niet te openen, alleen maar de map Benelux v660.xxx ..in zijn geheel op de ROOT van je kaart zetten. Nadat de kaart gekopieert is naar de geheugenkaart de verbinding van gsm met de pc verbreken. Voor de zekerheid gsm even uitzetten en dan weer aan. Via het menu naar TomTom gaan en deze starten.
Op deze mannier moet die het doen.

p.s wanneer je de Benelux map v660.xxx op je kaart zet , het liefst niet TomTom Home hiervoor gebruiken . Maar op de ouderwetse manier van pc op kaart kopieeren met een cardreader of gsm met pc verbinden met je usb kabel en voor massa opslag kiesen op je gsm .

:thumb:

Je vertelde al dat je na het installeren van dat TomTom bestand die ik op Rapidshare heb geplaats , je TomTom op de gsm wel kon starten maar alleen een draaiende wereldbol zag. Dit is een goed teken, het betekent dat hij de kaart zoekt maar niet kan vinden.Dus wanneer je doet wat hierboven geschreven is heb je een werkende TT6 op je gsm !!!

Laatst bewerkt:
Ik heb antwoord gehad op de mail die ik naar tom tom heb gestuurd en heb jou advies geprobeert, vraag me niet meer welke van de 2 werkt maar ik ben nu alweer een stuk verder!
Alleen heb ik denk ik een hele grote fout gemaakt, ik heb een verkeerde apparaatcode ingevoerd!:eek:

Tom tom begon te draaien en ik moest wat taalkeuze dingetjes invoeren enzo en op een gegeven moment zei de tom tom: kan geen kaarten vinden! dat kan kloppen want die had ik er nog niet op gezet.

Ik wilde het eerst via tom tom home proberen dus eerst mn productcode ingevoerd en daarna vroeg tom tom naar mn apparaatcode..maar die kon ik niet zien omdat mn tom tom navigator op mn telefoon niet ver ging dan het beeld van:kan geen kaarten vinden! dus ik helemaal gefrustreert en ik wilde wel eens kijken hoe zo'n apparaatcode er nu uit zag met hoeveel letter en/of nummers, ik kwam er eentje tegen en blijkbaar is die code zo goed blijven hangen in mn hoofd dat ik die apparaatcode heb ingevoerd ipv van mn eigen code!
Ik krijg dit niet meer verandert..:S!! help!

Als die TT6 van mij heb gebruikt maakt het niet uit welke code je intoets, heb je de map Benelux v660.xxx erop gezet , ? op de root van je geheugen kaart ?
Zoals op de vorige post van mij beschreven manier ? En werkt TT nu ??

Suc6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan