• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem uitkering berekenen aan de hand van variabele gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.666
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb al meerdere tools op internet gebruikt maar kom niet tot de gewenste resultaten
- Inleg
- Maanden
- Jaren
- Rentepercentage
- Ingangsdatum inleg
- Datum eerste inleg
- Bedrag eerste inleg
- Uitbetaling aan einde periode of jaar maand

Dan wil ik een lijst per uitbetaling
In die lijst moeten de gegevens staan zoals in het voorbeeld. Echter ik voer de gegevens in en het klopt niet de bankuitkering is 42,21 bruto. Hoe dat verschil zit weet ik niet maar het is een contract. Hoe kun je dat oplossen, door een tool waar je dus ook die 42,21 kunt invoeren.

Weet iemand een meer flexibele tool waarbij deze gegevens ingevoerd kunnen worden. Dus ook die 42,21 immers hoe het verschil tot stand is gekomen doet niet meer ter zake immers het is een contract.

In het voorbeeld is de eerste uitkering 26,68 op 25-03-2009. Vervolgens altijd een maand later 42,21.
In het voorbeeld kun je dus niet voldoende gegevens invoeren.

Het heeft geen zin om met deze topic door te gaan. Mijn bedoeling was begin-, eindsaldo en rente per jaar. Helaas stelde ik vast dat banken niet altijd de rente per jaar (vaste periode) boeken. Dat hebben internetberekeningen geen zin.

Deze is vrij nauwkeurig en maakt het mogelijk saldi en rente te berekenen. Echter 42,21 is een vast gegeven en niet 42,22. Ingangsdatum is mrt 2009.
 
Laatst bewerkt:
Wat heeft het voor zin zo'n tool te maken, als de bank zegt dat het 42.21 is en geen 42.22 !
Dan mag je met je excelblaadje staan zwaaien tot in het oneindige, dat is Don Quichote tegen de windmolens.
Voor je eerste uitkering zal er ook een valabele uitleg zijn. 26.41/42.21*30 = 19, dus je 1e maand zal maar over 19 dagen gelopen hebben tot aan de vaste maandelijkse vervaldatum.
Ik heb vergelijkbare ervaringen. Als banken geld ontlenen dan wel lenen, dan kunnen ze een jaar bekijken als 360 of 365 dagen al naargelang het voor hen voordelig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan