Probleem verbinden Extern Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymonddeniet

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2011
Hallo,

Ik ben nieuw hier en hoop dat het allemaal in 1x goed gaat.

Ik heb het volgende probleem sinds kort en zonder iets daarvoor aangepast of geinstalleerd te hebben:

Mijn desktop pc staat op zolder bedraad naar mijn router (linksys wrt610n).
Mijn laptop in de woonkamer. Via wifi naar dezelfde router.

Al jaren zet ik via een magic package mijn pc op zolder aan via mijn laptop en neem hem dan over met RDP.

Laptop is windows 7 professional en Desktop is Windows 7 Enterprise.

Ik kan mijn pc niet pingen. 100% loss.
Mijn pc (fysiek gestest) heeft internet en de laptop ook.
Nu heb ik de router gereset en alles opnieuw opgestart, maar ik kan met RDP totaal geen verbinding krijgen met de desktop.
IP adres staat goed. Ook nog even gechecked.

Wat kan er mis zijn en hoe los je dat op??

Oja, als ik in mijn router kijk worden alle bedrade en draadloze apparaten vermeld. Zo ook de pc en laptop met corresponderende ip-adressen.

Het zou kunnen zijn dat de DNS niet goed is maar ik heb geen idee hoe dit aan te passen, dit heb ik nl nooit ingesteld/aangepast in de router.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Het zou kunnen zijn dat de DNS niet goed is maar ik heb geen idee hoe dit aan te passen, dit heb ik nl nooit ingesteld/aangepast in de router.

Dat is makkelijk te checken, als je Pinged naar de PC-Naam, dan krijg je een IP nummer terug .. wat gebeurd er als je pinged naar het IP nummer ?
Je kan ook met het command NSLOOKUP je DNS controleren.

Je kan evt ook je DNS op de machine legen met het commando: Ipconfig /flushdns

Je router is als het goed is ook je DNS server, dus als er op de machine bv de DNS van je provider staan ingesteld, dan zal hij de PC nooit vinden op jouw interne netwerk.

Dank je voor je reactie.
Als ik ping krijg ik 100% package loss.

Die andere commando's heb ik nog niet getest en ga ik vanavond nog even doen.

Ik ga dit eerst testen.
Is er een reden/oorzaak die vaker voorkomt dat dit opeens gebeurt? Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ook zover ik weet niets raars gedaan.

Dank je voor je reactie.
Als ik ping krijg ik 100% package loss.

Die andere commando's heb ik nog niet getest en ga ik vanavond nog even doen.

Ik ga dit eerst testen.
Is er een reden/oorzaak die vaker voorkomt dat dit opeens gebeurt? Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ook zover ik weet niets raars gedaan.

Dit kan idd een DNS probleem zijn, een router probleem of gewoon een probleem met de bekabeling ..

Edit: iig, om te controleren of de PC echt in het netwerk hangt, moet je direct pingen op basis van IP nummer, dan komt DNS er niet bij kijken. Dus op de PC moet je even een IPCONFIG uitvoeren, IP noteren en die pingen vanaf de andere PC, als je nog steeds packetloss krijgt, zou ik even de kabels checken (en de firewall uitknallen op die machine).

Laatst bewerkt:
Dat had ik reeds gedaan: IP adres fysiek op de computer opzoeken en zowel op naam als ip gepinged. Beiden gaf package loss.

Wanneer ik in de router kijk dan zie ik in de DHCPtabel alle aanstaande apparaten staan. Zo ook de pc.

Firewall van windows staat uit. Dan moet ik hem van mcafee 8.8 ook even uitzetten en kijken wat er gebeurd.

Anders de router nog eens resetten. Maar dit mocht de vorige keren ook al niet baten.

Wanneer ik in de router kijk dan zie ik in de DHCPtabel alle aanstaande apparaten staan. Zo ook de pc.

Dat wil niet zeggen dat de machine online is, de DHCP heeft ook een bepaalde lease-tijd en houdt dus bij welke MAC adressen in het verleden waren gekoppeld aan het IP nummer. Ik zou beginnen met de lampjes op de netwerkkaart/router checken, kabel in een ander portje in de router aansluiten etc - en evt het IP vernieuwen met IPCONFIG /RELEASE gevolgd door IPCONFIG /RENEW ...

Wederom bedankt!

Ik ga hiermee beginnen. Mocht dat niet werken probeer ik de andere opties.
Wanneer ik meer weet, dan kom ik erop terug.

Ontzettend bedankt.

Ik heb alles geprobeerd maar niets werkt.

Ipconfig /release en renew geeft ie aan dat er geen adapter los te koppelen is.
DNSflush gedaan merk er niets van.
Hij gaf wel aan dat de dns configuratie leggemaakt is.

Je router is als het goed is ook je DNS server, dus als er op de machine bv de DNS van je provider staan ingesteld, dan zal hij de PC nooit vinden op jouw interne netwerk.

In mijn router staat wel domeinnaam dynamic.ziggo.nl en bij DNS1 en 2 staan 2 verschillende externe ip-adressen....

Daarnaast zegt het console wanneer ik ipconfig invoer:

C:\Users\Raymond>ipconfig /release

Windows IP-configuratie

Er kan geen enkele bewerking op de Bluetooth Network Connection worden uitgevo
d als
het medium ervan niet is aangesloten.

Ethernet-adapter voor Bluetooth Network Connection:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Ethernet-adapter voor Local Area Connection:

Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::6cd7:203f:ad28:73e4%10
Standaardgateway. . . . . . . . . : fe80::225:9cff:fe24:e1b2%10

Tunnel-adapter voor isatap.dynamic.ziggo.nl:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
etc

Tevens valt me op dat wanneer ik vanaf de pc fysiek werk en via total commander naar netwerk ga voor gegevens overdracht naar mijn laptop, dan kan dat wel, maar als ik hetzelfde doe vanaf mijn laptop naar de pc (wordt wel weergegeven dan kan het niet en wordt aangegeven: Windows cannot access \\<naam>-PC .... check the spelling or the name etc.

Dus pc lijkt wel te kunnen benaderen maar niet benaderd worden...

Laatst bewerkt:
In mijn router staat wel domeinnaam dynamic.ziggo.nl en bij DNS1 en 2 staan 2 verschillende externe ip-adressen....

Dat klopt ook, met machine bedoelde ik de PC, jouw router moet wel de DNS-en van de provider hebben.
Maar dit kan je even vergeten, je kan op IP nummer ook al niet pingen.

Daarnaast zegt het console wanneer ik ipconfig invoer:

Ethernet-adapter voor Local Area Connection:

Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::6cd7:203f:ad28:73e4%10
Standaardgateway. . . . . . . . . : fe80::225:9cff:fe24:e1b2%10

Dit klopt al niet, normaal moet hier een IP nummer staan, en in plaats van IPv6, IPv4, v6 kun je gewoon uitschakelen op je netwerkadapter, en IPv4 moet je daar aanzetten (of je hebt een driver probleempje - dan kun je evt bij je hardware die netwerkkaart verwijderen en opnieuw opstarten - of een nieuwe driver installeren).

Tevens valt me op dat wanneer ik vanaf de pc fysiek werk en via total commander naar netwerk ga voor gegevens overdracht naar mijn laptop, dan kan dat wel, maar als ik hetzelfde doe vanaf mijn laptop naar de pc (wordt wel weergegeven dan kan het niet en wordt aangegeven: Windows cannot access \\<naam>-PC .... check the spelling or the name etc.

Dus pc lijkt wel te kunnen benaderen maar niet benaderd worden...

Vreemd :D

Laatst bewerkt:
De gegevens in mijn ipconfig heb ik geregeld door McAfee 8.8 te verwijderen en mijn versie van 8.7i weer terug te zetten. Alles klopt daarin weer. Maar nog steeds kan ik geen rdp verbinding maken.

Weer wat vreemds ontdekt: met een wake on lan tooltje waarmee ik de pc opstart kan ik hem WEL aanzetten!! Dus met IP en MACadres. Kun je hier wat mee???

Hij is opgelost door windows opnieuw te installeren. Ergens stond er toch iets in het register verkeerd maar zelfs cclean of regclean konden het niet oplossen.
Bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan