raymonddeniet
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 mrt 2011
Hallo,
Ik ben nieuw hier en hoop dat het allemaal in 1x goed gaat.
Ik heb het volgende probleem sinds kort en zonder iets daarvoor aangepast of geinstalleerd te hebben:
Mijn desktop pc staat op zolder bedraad naar mijn router (linksys wrt610n).
Mijn laptop in de woonkamer. Via wifi naar dezelfde router.
Al jaren zet ik via een magic package mijn pc op zolder aan via mijn laptop en neem hem dan over met RDP.
Laptop is windows 7 professional en Desktop is Windows 7 Enterprise.
Ik kan mijn pc niet pingen. 100% loss.
Mijn pc (fysiek gestest) heeft internet en de laptop ook.
Nu heb ik de router gereset en alles opnieuw opgestart, maar ik kan met RDP totaal geen verbinding krijgen met de desktop.
IP adres staat goed. Ook nog even gechecked.
Wat kan er mis zijn en hoe los je dat op??
Oja, als ik in mijn router kijk worden alle bedrade en draadloze apparaten vermeld. Zo ook de pc en laptop met corresponderende ip-adressen.
Het zou kunnen zijn dat de DNS niet goed is maar ik heb geen idee hoe dit aan te passen, dit heb ik nl nooit ingesteld/aangepast in de router.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...
Ik ben nieuw hier en hoop dat het allemaal in 1x goed gaat.
Ik heb het volgende probleem sinds kort en zonder iets daarvoor aangepast of geinstalleerd te hebben:
Mijn desktop pc staat op zolder bedraad naar mijn router (linksys wrt610n).
Mijn laptop in de woonkamer. Via wifi naar dezelfde router.
Al jaren zet ik via een magic package mijn pc op zolder aan via mijn laptop en neem hem dan over met RDP.
Laptop is windows 7 professional en Desktop is Windows 7 Enterprise.
Ik kan mijn pc niet pingen. 100% loss.
Mijn pc (fysiek gestest) heeft internet en de laptop ook.
Nu heb ik de router gereset en alles opnieuw opgestart, maar ik kan met RDP totaal geen verbinding krijgen met de desktop.
IP adres staat goed. Ook nog even gechecked.
Wat kan er mis zijn en hoe los je dat op??
Oja, als ik in mijn router kijk worden alle bedrade en draadloze apparaten vermeld. Zo ook de pc en laptop met corresponderende ip-adressen.
Het zou kunnen zijn dat de DNS niet goed is maar ik heb geen idee hoe dit aan te passen, dit heb ik nl nooit ingesteld/aangepast in de router.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...