Ik wil proberen in VBA een vergelijking te maken van gegevens die op 2 sheets staan. en de uitkomst in een derde sheet te plaatsen.
Ik heb dus 2 lijsten: sheet 1 & sheet 2 met daarop allerlei gegevens.
sheet 1 wordt elke keer vernieuwd door import van een tekstbestand.
sheet 2 is de vorige versie van sheet 1.
nu wil ik op sheet 3, de volledige rij kopiëren welke een verschil bevat.
omdat er ook nieuwe regels in het import bestand kunnen zitten, moet de vergelijking eerst naar de waarde in kolom A sheet1 kijken, dan de waarde in sheet2 kolom A opzoeken en deze rij dan vergelijken.
zit er dan een verschil in de rij, dan moet deze rij in sheet 3 geplaatst worden....
Nu ben ik een noob in VBA, dus misschien kunnen jullie me een beetje in de juiste richting helpen?
ik heb wat dingen geprobeerd met if then lussen, maar ik krijg niet de gewenste uitkomst.....
bijgaand het stukkie wat ik nu aan import heb....
Ik heb dus 2 lijsten: sheet 1 & sheet 2 met daarop allerlei gegevens.
sheet 1 wordt elke keer vernieuwd door import van een tekstbestand.
sheet 2 is de vorige versie van sheet 1.
nu wil ik op sheet 3, de volledige rij kopiëren welke een verschil bevat.
omdat er ook nieuwe regels in het import bestand kunnen zitten, moet de vergelijking eerst naar de waarde in kolom A sheet1 kijken, dan de waarde in sheet2 kolom A opzoeken en deze rij dan vergelijken.
zit er dan een verschil in de rij, dan moet deze rij in sheet 3 geplaatst worden....
Nu ben ik een noob in VBA, dus misschien kunnen jullie me een beetje in de juiste richting helpen?
ik heb wat dingen geprobeerd met if then lussen, maar ik krijg niet de gewenste uitkomst.....

bijgaand het stukkie wat ik nu aan import heb....
Bijlagen
Laatst bewerkt: