Het probleem is iets veranderd, dit is wat ik iemand mailde zoals het er nu voor staat ( hij had geen idee, niet zijn afdeling).
Ik heb een vraagje/probleem, Ik wilde een nieuwe Videokaart aanschaffen maar daarvoor had ik waarschijnelijk wel een nieuwe voeding nodig en dus kocht ik een 550 watt Q-tec 2dehands.
Inmiddels heb ik ook de Videokaart gekocht (ook 2de hands maar amper gebruikt) link:
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=317656 dat is de dus de xfx Geforce 7800 GS.
Dus ik heb samen met kees de voeding in de pc geplaatst maar toen ik hem wilde opstarten kreeg ik het volgende probleem, dit poste ik op een forum:
Hallo, ik heb sinds vandaag een probleem, in mijn pc zat een 350 watt voeding maar omdat ik binnekort een nieuwe videokaart wil aanschaffen kocht ik een 2de hands 550 watt Q-tec voeding , ik heb hem in de computer geplaatst maar als ik hem op wil starten hoor ik een piepje(klinkt als error) die CPU cooler gaat even draaien maar doet dan niks meer en de pc staat weer stil druk ik weer op de aanknop doet hij niks, moet ik eerst de stekker eruit halen en even wachten asl ik hem er dan weer in doe, hetzelfde probleem.
Dus ik heb weer de oude voeding in de pc gedaan en hij werkte weer dus ik wilde proberen of mijn voeding (350 watt) de videokaart aankon, dius heb ik de videokaart in de pc geplaatst (ik heb eerst alle oude drivers etc verwijderd) maar als ik dan de pc op wilde starten gingen alle fans etc wel draaien ook die van die Videokaart maar ik kreeg geen beeld (windows starte niet op waarschijnelijk want volges mij hoor ik dat meteen een klokje op het LCD screen van mijn toetsenbord te krijgen) weet jij wat het probleem is?
Na wat forums hebben te bekeken weet ik het volgende:
1. Q-tec schijnt een niet echt goed merk te zijn(Q-tec is die 550 watt voeding).
2. 350 watt voeding is waarschijnelijk te weinig voor die videokaart.(wel stond ergens dat een 350 watt A merk voeding heel misschien net genoeg was,op mijn 350 watt voeding staat helemaal geen merk er zit wel een nexus fan in.)
3. dat het dus wel eens goed een voeding probleem kan zijn.
4. dat een 550 watt voeding misschien te sterk is voor mijn moederbord,( ik stuur de specificaties van mijn pc mee in de bijlage zodat jij kan zien wat er nu in zit etc)
Hopelijk heb je een idee/oplossing.
iemand een idee?