Probleem videokaart 6800le

Status
Niet open voor verdere reacties.

blqck

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Mijn computer ging gister niet meer aan. Bij het klikken op het power-on knopje brandde het licht van mijn fan heel eventjes en ging toen snel weer uit en vervolgens moest ik de switch achterop de voeding omzetten om hem nog een keer aan proberen te krijgen (kortsluiting dus ergens?). Ik kijken wat het probleem was, en na een paar dingen losgekoppeld te hebben bleek het de videokaart te zijn. Ik heb de kaart vervolgens via een tweede voeding proberen aan te krijgen maar ook die voeding startte bij het aansluiten op de videokaart niet op.

Het probleem licht dus duidelijk niet bij de voeding en ook niet aan het moederbord want ik heb nu tijdelijk een andere kaart erin zitten en alles loopt prima. Mijn vraag is nu heeft iemand misschien enig idee wat er mis is met de kaart en wat ik eventueel zou kunnen proberen om hem weer te laten werken?

Herkenbaar probleem.

Mijn computer ging gister niet meer aan. Bij het klikken op het power-on knopje brandde het licht van mijn fan heel eventjes en ging toen snel weer uit en vervolgens moest ik de switch achterop de voeding omzetten om hem nog een keer aan proberen te krijgen (kortsluiting dus ergens?). Ik kijken wat het probleem was, en na een paar dingen losgekoppeld te hebben bleek het de videokaart te zijn. Ik heb de kaart vervolgens via een tweede voeding proberen aan te krijgen maar ook die voeding startte bij het aansluiten op de videokaart niet op.

Het probleem licht dus duidelijk niet bij de voeding en ook niet aan het moederbord want ik heb nu tijdelijk een andere kaart erin zitten en alles loopt prima. Mijn vraag is nu heeft iemand misschien enig idee wat er mis is met de kaart en wat ik eventueel zou kunnen proberen om hem weer te laten werken?

Beste Blqck,

Hoeveel Watt voeding heb je aangesloten op de pc?
Een 6800le vraagt minimaal 350/400 watt.. (van een A-merk)
Ik heb zelf ook een xfx 6800 extreme en die zit op een voeding van 550 Coolmaster en werkt perfect. Ik had daarvoor 350 watt voeding en de videokaart deed exact hetzelfde als de jouwe.. Licht heel even op en dan niks meer (kreeg ook een zeer hoge pieptoon)

Kan ook zijn dat de kaart het begeven heeft, maar dat zou je kunnen testen door hem in een andere pc te steken (met agp en voldoende watt). Maar ik weet niet of dit schadelijk kan zijn voor zijn/haar moederbord, mocht je videokaart inderdaad kapot zijn..

Mvg Thijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan