Probleem videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

justme

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Berichten
161
Hallo allemaal.

Vanmorgen kreeg ik opeens een ''nieuwe hardware gevonden'' bericht toen ik me computer net had opgestart. Het bericht bleek van me videokaart te zijn, dus ik had op de knop gedrukt om automatisch de juiste software te vinden. Dat lukte niet, dus toen had ik de CD van me videokaart erin gedaan, en de drivers daarvanaf geinstalleerd. Daarna had ik gekozen om de computer opnieuw op te starten, maar toen ging het mis. Na een piep van me computer viel me beeldscherm uit.
De videokaart heeft het altijd goed gedaan (gisteren deed 'ie het nog perfekt), dus ik vroeg me al af waarom ik de kaart opeens opnieuw moest installeren.

Maar de videokaart doet het nu dus niet meer, daarom heb ik er even een oude in gezet. Weet iemand misschien hoe ik de nieuwe videokaart weer aan de praat kan krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp.:thumb:
 
Oorzaak is lastig in te schatten (videokoeler defect???) / kaart niet meer goed in AGP slot doordat pc is verplaatst......... ?

Als de fan van de nieuwe kaart niet defect is (kun je zien / horen) dan zou ik het als volgt aanpakken:

apparaatbeheer, adapter verwijderen en pc uitzetten. Kaart eruit, die "nieuwe" erin en dan opstarten. Dan afwachten wat er gebeurt.
 
Ok, ik ben erachter gekomen dat ik per ongeluk de drivers van me Geforce 4 MX 440 ( de oude dus) op me Geforce FX 5700LE (die nu stuk is) geinstalleerd heb. Dat is dus de reden waarom me videokaart nu helemaal niks meer doet...

Ik heb de tip van Pasja geprobeerd, maar dat wilt niet werken jammer genoeg. Is er een manier om die driver nog te kunnen verwijderen? Of kan ik me videokaart nu helemaal afschrijven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan