Probleem (weer) met ATI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Hallo,

Onlangs had ik een probleem waarbij mijn PC crashte en een blauw scherm aangaf; dat topic is hier te vinden
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=336498

Ik heb toen een nieuwe driver erop gezet en inderdaad, de problemen waren weg. Alleen kwam ik er vandaag achter dat ik een ander probleem erbij heb gekregen. Bij het starten van een spelletje (dat het voorheen altijd deed) krijg ik een zwart scherm (net alsof het spel start) gevolgd door de foutmeldings-geluid van Windows. Verder niets, geen foutmelding in beeld. Ieder spel dat ik start keert meteen terug naar Windows. In het logboek staat de volgende melding:

Toepassingspop-up: : \SystemRoot\System32\ativvaxx.dll failed to load

Ik heb opnieuw gekeken bij de Ati's driver/CCC dat op mijn PC stond. Ik ontdekte dat er nog een CCC op stond uit 2005 mét de driver van 2007. Dus ik heb via het Uninstall programma van ATI er alles afgehaald. Zowel de driver als het CCC en na die uninstall stond er niets van Ati op de PC, althans, niet bij Software. Na een herstart heb ik een iets oudere driver erop gezet:

Catalyst 7.10 8.421 October 11, 2007

Daarvan heb ik alleen de driver erop gedownload en erop gezet. CCC heb ik even niet gedownload. Na een herstart is alles weer normaal, alles is geinstalleerd, maar het probleem bij het opstarten van een spel blijft. Dezelfde foutmelding blijf ik houden.
Ik word er onderhand een beetje moedeloos van; ik heb nu verschillende malen de Ati drivers e.d. eraf gehaald, herstart e.d. maar ik blijf dit probleem houden.

Weet iemand een oplossing?

Ik denk dat alle "probeersels" de nodige sporen hebben achter gelaten en dat het tijd wordt om met een schone lei te beginnen.

Verwijder allereerst volgens de jou bekende manier alle drivers van Ati.

Download daarna Driver Cleaner: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

Verwijder daarmee alle restanten van ATI- en misschien ook nog wel GeForce drivers die achtergebleven zijn.

Download en installeer dan alleen de allerlaatste nieuwste ATI drivers

Ik heb eerst alles via Configuratiescherm (daar stond alleen de Driver) eraf gehaald. Toen Drive Cleaner gedraaid en 'm Ati en Ati CCC laten verwijderen. Ik zag toen dat de map Ati (heb even gekeken) helemaal weg was. Dus ik opnieuw opgestart, driver 7.10 erop gezet, opnieuw opgestart.
Maar helaas, de foutmelding blijft
Toepassingspop-up: : \SystemRoot\System32\ativvaxx.dll failed to load

Moet ik 't opnieuw proberen en alle Ati 'producten' die bij Drive Cleaner staan aanvinken en 'm laten schonen?

We gaan wat anders doen.

Uninstall alle ati drivers opnieuw
Verwijder alle resten met Driver Cleaner

Ga dan naar deze pagina:

http://www.omegadrivers.net/ati.php

Download hier de drivers voor Ati, dit zijn meer dan uitstekende alternatieve drivers voor Ati, ide dit soort problemen, zeker zoals met jouw Radeon 9600, oplossen!!

Laatst bewerkt:
Dat heeft geholpen! :thumb: Alles draait weer OK. Ik zal in het vervolg niet meer de officiele ATI drivers erop zetten; daar heb ik even m'n buik vol van. Dit gaat makkelijker en even goed (denk ik). Thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan