Probleem wifi via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sephpeter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2015
Goede middag,

ik heb sinds kort een sitecom X7 AC1200 router. Het internet/WIFI werkt beide prima tot ik ga gamen.

De situatie is dit: (ik speel het spel League of Legends) Gedurende het gamen, dit kan soms 3-4 games goed gaan en soms elke game fout gaan, krijg ik ingame het bericht dat in disconnected ben. Dit zou je zeggen houd normaal in dat je verbinding weg is. Echter kan ik films streamen/downloaden youtube filmpjes kijken, websites bezoeken etc etc. Dus de wifi doet het prima, maar het spel zegt van niet. Nu ben ik er achter dat het toch de wifi is door middel van het inpluggen van een netwerk kabel (die uit de zelfde router komt) waarna het spel weer kon verbinden.

Het zou geen probleem zijn als dit een paar seconde duurde maar het spel kan geen verbinding maken tot het potje is afgelopen. Dus ergens gaat de verbinding met het spel en de router mis.

Wat heb ik al gedaan?
Via netalyzer mijn internet getest. Deze geeft aan dat er een onbekende proxy bestaat maar dit zou verder geen probleem hoeven zijn.

Ik heb de router al een powercycle laten doen (uitzetten + stekker 10sec uithalen).
Ik heb een ander wifi kanaal ingesteld (ben al van 1 tot 8) dit helpt blijkbaar ook nog niet.
Ik heb de 5GHz frequentie uitgezet omdat die zou kunnen storen, nog niet getest hoe het nu vergaat.

Ik ben verder door mijn ideeën heen en wil wel eens weten wat anderen hiervan denken.

Ik gebruik windows 7, dat is wellicht ook handig om te weten.

Alvast bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan